Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RADİOİMMUNOASSAY VE ENZİMİMMUNOASSAY TEKNİĞİ VE UYGULAMA ALANLARI Birinci Düzey VFZ-636 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere RIA ve EIA tekniği ve uygulama alanları hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Bu derste RIA ve EIA tekniği ve uygulama alanları anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 RIA Prensipleri
2 RIA Prensipleri
3 RIA Prensipleri (uygulama)
4 RIA Prenspileri (Uygulama)
5 RIA Prenspileri (Uygulama)
6 EIA Prensipleri
7 EIA Prensipleri
8 EIA Prensipleri (Uygulama)
9 EIA Prensipleri (Uygulama)
10 EIA Prensipleri (Uygulama)
11 ELISA Prensipleri
12 ELISA Prensipleri
13 ELISA Prensipleri (Uygulama)
14 ELISA Prensipleri (Uygulama)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 RIA Prensiplerini anlayabilme
2 EIA Prensiplerini anlayabilme
3 ELISA Prensiplerini anlayabilme
4 RIA Prensiplerini anlayabilme
5 EIA Prensiplerini anlayabilme
6 ELISA Prensiplerini anlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Karagül H, Altıntaş A, Fidancı U.R., Sel T (2000).Klinik Biyokimya.Medisan yayın:45
Yardımcı Kaynaklar 1- Karagül H, Altıntaş A, Fidancı U.R., Sel T (2000).Klinik Biyokimya.Medisan yayın:45 2- Laker M.F. (1998) Clinical Chemistry. (Klinik Biyokimya Çeviri ed. E. ULUKAYA) Güneş-Nobel yayıncılık. 3- Mert N. (1996). Veteriner Klinik Biyokimya. Bursa

Ders İle İlgili Dosyalar