Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DÜNYASI SİYASİ TARİHİ I Birinci Düzey TAR 597 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYHAN AFŞIN ÜNAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ DR. AYHAN AFŞIN ÜNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Kardeş Türk Devletlerini tanımak ve ortak kültürü geliştirmek
Dersin Tanımı TAR 597 TÜRK DÜNYASI SİYASİ TARİHİ

Dersin İçeriği
1 Türk Dünyası Kavramı
2 Azerbaycan
3 Kazakistan
4 Kırgızistan
5 Özbekistan
6 Türkmenistan
7 Türkiye
8 Vize Sınavı
9 Türkiye Cumhuriyetinin Türk Dünyası Politikası
10 Sovyetler Birliği ve Türk Dünyası
11 Gaspıralı İsmail Bey, Sultan Galiyev, Nikolay İvanoviç İlminskiy
12 Türk Dünyasının Meseleleri
13 Özerk Cumhuriyetler ve Sorunlar
14 Türk ve Akraba Topluluklar
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Dünyası coğrafyası öğrenilecek
2 Türkiye Cumhuriyetinin Türk Dünyası politikası tahlil edilecek.
3 Sovyetler Birliğinin Türk Dünyası üzerindeki etkileri öğrenilecek
4 Türk Dünyasının ekonomik gücü ve üretim tarzı üzerinde durulacak
5 Türk dünyasının tarım gücü ve hayvancılık politikası üzerinde durulacak
6 Türk dünyasının askeri gücü ve bu konuda yapılan işbirliği anlaşmaları üzerinde durulacak
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
7 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Z.VELİDİ TOGAN, Bugünkü Türkili ( Türkistan ) ve Yakın Tarihi nEVZAT kÖSEOĞLU,Türk Dünyası Tarihi ve Türk Medeniyeti Üzerine Düşünceler
Yardımcı Kaynaklar Türkler Ansiklopedisi

Ders İle İlgili Dosyalar