Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CEVHER İŞLEME Üçüncü Düzey KİM 660 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze ders anlatımı
Dersin Amacı Yeraltı kaynakları, bunların çıkarılması ve işlemnesi konularını öğretmek.
Dersin Tanımı Bu ders cevher işleme yöntemlerini kapsar. Konulara örnekler: madencilik, taşıma, kırma, öğütme, flotasyon, flokülasyon, manyetik ve elektrostatik ayırma, jigleme, çözündürme, solvent ekstraksiyon, hidrometalurji, elektrokimyasal yöntemler, pirometelurji ve atık yönetimi.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Doğal kaynakların oluşumu ve yeryüzünde dağılımı
3 Madencilik yöntemleri
4 Ayırma ve saflaştırmada yararlanılan prensipler
5 Boyut küçültme: kırma ve öğütme yöntemleri
6 Fiziksel, kimyasal ve biyolojik ayırma yöntemlerinin prensipleri
7 Wet and dry techniques
8 YARIYIL SINAVI
9 Flotation
10 Gravitasyonal yöntemler
11 Magnetik ve elektrostatik ayırma yöntemleri
12 Solvent ekstraksiyon
13 Biyolojik ayırma yöntemleri
14 Rafinasyon
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğal kaynakların oluşumunu ve dağılımını anlamak
2 Madencilik yöntemlerini tanımak
3 Günlük hayata da uygulanabilecek ayırma-saflaştırma prensiplerini bilmek
4 Madenlerin neden ve nasıl işlendiklerini öğrenmek
5 Cevher işleme yöntemlerini tanımak
6 Kimyasal ve fiziksel prensiplerin ugulama alanlarını görmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknoloji alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Tarımsal Biyoteknoloji uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 2 3 6
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 10
Ödev 5 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar - Kuzugüdenli, Ö.E., "Yerbilimleri Ders Notları," Erciyes Üninersitesi, Fen Fak, 2013. - Kuzugüdenli, Ö.E., "Cevher İşleme ders notları," Erciyes Üniversitesi, Fen Fak, 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar