Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEMEKLİK BAKLAGİLLERDE VERİM VE KALİTE UNSURLARI İkinci Düzey TAB 542 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Yemeklik baklagillerin agronomisi, beslenmedeki önemi, verimi ve kalitesi üzerine temel kavramları öğrenmektir.
Dersin Tanımı Yemeklik baklagillerin agronomisi, beslenmedeki önemi, verimi ve kalitesi ile tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri hakkında bilgi verilecektir.

Dersin İçeriği
1 Yemeklik baklagillerin beslenmedeki yeri ve önemi
2 Nohutun agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
3 Nohutun agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
4 Mercimeğin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
5 Mercimeğin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
6 Fasulyenin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
7 Fasulyenin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
8 Ara sınav
9 Baklanın agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
10 Baklanın agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
11 Bezelyenin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
12 Bezelyenin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
13 Börülcenin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
14 Börülcenin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özellikleri
15 Genel değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yemeklik baklagillerin agronomisi, tane bileşimi, fiziksel ve kimyasal kalite özelliklerini bilir.
2 Yemeklik baklagillerin teknolojik özelliklerini analiz eder.
3 --
4 --
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 15 3 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 3 45
Arazi çalışması 15 3 45
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar Teknik Talimatlar Yemeklik Tane Baklagiller Güncel Yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar