Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Üçüncü Düzey MB 309 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE / ONLİNE
Dersin Amacı SADECE DÜŞÜNMENİN YETMEDİĞİ , ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME TARZINA SAHİP OLMANIN İNSANLAR İÇİN AYIRT EDİCİ BİR ÖZELLİK OLDUĞUNU VURGULAMAK. ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME KONUSUNDA FARKINDALIKLARINI ARTIRMAK, YAPTIKLARI VE YAPACAKLARI İŞİN DOĞASINI SORGULAMALARINA YARDIMCI OLMAK,KENDİ ALANLARI İLE İLGİLİ YORUM YAPABİLMELERİNİ SAĞLAMAK,BU BECERİLERİ NASIL KAZANDIRABİLECEKLERİ KONUSUNDA İPUÇLARI VERMEK.
Dersin Tanımı GÜNÜMÜZDE 21. YÜZYIL BECERİLERİ OLARAK KABUL EDİLEN ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SADECE AKADEMİK ORTAMLARDA DEĞİL PROFESYONEL ÇEVRELERDE DE OLDUKÇA DEĞERLİ BİR BECERİ OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR. ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMENİN KİŞİYE KAZANDIRILMASI TOPLUM VE KİŞİ AÇISINDAN BÜYÜK ÖNEM TAŞIMAKTADIR.

Dersin İçeriği
1 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler
2 Temel ve ileri düzey düşünme becerileri, İstemli ve İstemsiz düşünme
3 Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar
4 Beyin ve düşünme
5 Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri
6 Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri
7 Eleştirel düşünme becerileri
8 Analitik düşünme becerileri
9 Eleştirel düşünme eğilimleri
10 Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları
11 Düşünme becerilerini destekleyen etkinlik çalışmaları, eleştirel ve analitik okuma, yazma ve dinleme
12 Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi
13 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerine yönelik etkinlikler
14 Eleştirel ve Analitik Düşünme sistemlerinin tartışılması
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİNİ KAZANIR
2 ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANIR
3 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME HAKKINDA FARKINDALIK OLUŞTURABİLİR
4 YAPTIKLARI VE YAPACAKLARI İŞİN DOĞASINI SORGULAYABİLİR
5 KENDİ ALANLARI İLE İLGİLİ YORUMLAR YAPABİLİR
6 BU BECERİLERİNİN NASIL KAZANILABİLECEĞİ KONUSUNDA BİLGİ VEREBİLİR
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dewey, J. (1991). How we think. NewYork: Pomethus Books. Nosich, M. G. (2015). Eleştirel düşünme ve disiplinler arası eleştirel düşünme rehberi (çev. B. Aybek ). Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar