Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Birinci Düzey MB 309 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE / ONLİNE
Dersin Amacı SADECE DÜŞÜNMENİN YETMEDİĞİ , ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME TARZINA SAHİP OLMANIN İNSANLAR İÇİN AYIRT EDİCİ BİR ÖZELLİK OLDUĞUNU VURGULAMAK. ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME KONUSUNDA FARKINDALIKLARINI ARTIRMAK, YAPTIKLARI VE YAPACAKLARI İŞİN DOĞASINI SORGULAMALARINA YARDIMCI OLMAK,KENDİ ALANLARI İLE İLGİLİ YORUM YAPABİLMELERİNİ SAĞLAMAK,BU BECERİLERİ NASIL KAZANDIRABİLECEKLERİ KONUSUNDA İPUÇLARI VERMEK.
Dersin Tanımı GÜNÜMÜZDE 21. YÜZYIL BECERİLERİ OLARAK KABUL EDİLEN ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SADECE AKADEMİK ORTAMLARDA DEĞİL PROFESYONEL ÇEVRELERDE DE OLDUKÇA DEĞERLİ BİR BECERİ OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR. ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMENİN KİŞİYE KAZANDIRILMASI TOPLUM VE KİŞİ AÇISINDAN BÜYÜK ÖNEM TAŞIMAKTADIR.

Dersin İçeriği
1 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler
2 Temel ve ileri düzey düşünme becerileri, İstemli ve İstemsiz düşünme
3 Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar
4 Beyin ve düşünme
5 Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri
6 Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri
7 Eleştirel düşünme becerileri
8 Analitik düşünme becerileri
9 Eleştirel düşünme eğilimleri
10 Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları
11 Düşünme becerilerini destekleyen etkinlik çalışmaları, eleştirel ve analitik okuma, yazma ve dinleme
12 Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi
13 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerine yönelik etkinlikler
14 Eleştirel ve Analitik Düşünme sistemlerinin tartışılması
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİNİ KAZANIR
2 ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANIR
3 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME HAKKINDA FARKINDALIK OLUŞTURABİLİR
4 YAPTIKLARI VE YAPACAKLARI İŞİN DOĞASINI SORGULAYABİLİR
5 KENDİ ALANLARI İLE İLGİLİ YORUMLAR YAPABİLİR
6 BU BECERİLERİNİN NASIL KAZANILABİLECEĞİ KONUSUNDA BİLGİ VEREBİLİR
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dewey, J. (1991). How we think. NewYork: Pomethus Books. Nosich, M. G. (2015). Eleştirel düşünme ve disiplinler arası eleştirel düşünme rehberi (çev. B. Aybek ). Ankara: Anı Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar