| Ders kitabı | —Hayati Tüfekçioğlu, İletişim Sosyolojisine Başlangıç, Der Yayınları, İstanbul, 1997.
— Gül Batuş, "İletişim Sosyolojisinin Doğuş Nedenleri", İÜ. İletişim Fakültesi Dergisi. 
—Oğuz Adanır (1991). "Can Çekişenler Ve Çırpınanlar Ya Da Batı Ve Diğerleri", Enformasyon Devrimi Efsanesi (Derleyen. Yusuf Kaplan), Rey Yayınları, 1991. sf. 59-74.
—Mina  Magpantay RAMİREZ,, "İletişimde İnsan Ögesinin Önplana Çıkması: Alternatif İletişim Arayışları", Enformasyon Devrimi Efsanesi (Derleyen. Yusuf Kaplan), Rey Yayınları, 1991. sf. 371-388.
—Antony Giddins, "Kitle İletişim Araçları ve Popüler Kültür", Sosyoloji. 
—Aylin Baran (2009). “Medya ve İletişim”Fodaliteden Küreselleşmeye”. (Ed. Tevfik Erdem). Ankara, Lotus Yayınları. Ss. 261-281. 
—Hayati Tüfekçioğlu (Ed), İletişim Sosyolojisi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 2666, 2016, Eskişehir.
—Mustafa Akdağ, “Medya Ve Siyaset Üzerine”, Media@Ware Projesi HayatBoyu ÖğrenmeProgramı,,http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/77456/27737/medya_ve_siyaset_uzerine-_makale.pdf (10.10.2019).
—Yaşar Zorlu, "Uluslararasi İletişim Düzeni Ve Bati Egemenliği", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016, 9 (42). 846-857.
— Besim Yıldırım, “Matbaa Devrimi Ve Gazetelerin Doğuşu”, İletişim Tarihi Ve Sosyolojisi (Ed. Fatih Değirmenci), Atatürk Üni. Yay., Erzurum, 2020, sf. 86-113.
— Metin Gültekin(2019).“Sosyal Medya Ya Da Anlık İletişimin Sosyolojisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 29, Sayı: 2, Sayfa: 345-359.
— Hüseyin Aydın (2019). “Baudrillard’ın Simülasyon Kuramında Kitle İletişim Araçlarının Yeri”, Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi, Cilt/Volume: 5, Sayı/Issue: 11, Yıl/Year: 2019, Ss. 347-358.
—  Aslıhan Akkoç (2019). “Tüketim Toplumunun Toplumsal Değerler Üzerindeki Etkisi",  Sosyoloji Araştırmaları Dergisi,  Cilt / Volume 22 Sayı / Number 2 (Ekim / October 2019) : (1-25).
—  Durmaz, O. S. (2015).  Post-Modern Paradigmanın Kıskacında Tüketim Toplumu ve  Eleştirisi. Mülkiye Dergisi, 39(3), 123-150.
— Ebru Kayaalp,  “Ahmet Dağ, Ölümcül Şiddet. Baudrillard’ın Düşüncesi,”  Kitabı Üzerine Değerlendirme, İnsan & Toplum, sf. 269-271.  
— Resul Ürkek (2019). Jean Baudrillard Ve Tüketim Toplumu, CÜ. SBE. Y.Lisans Tezi.
—Meltem Bostancı, “Uluslararası İletişimde Tek Yönlü Haber Akışına Karşı Alternatif Bir Ses; El-Cezire”, Uluslararası İletişim, İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. (sf.133-147).
— Meltem B. Özuğurlu, (2011). “Uluslararasi İletişimde Tek Yönlü Haber Akışına Karşi Alternatif Bir Ses; El-Cezire”, Marmara İletişim Dergisi,  2011, Sayı 18, sf. 224 – 238. 
– Eric Maigret, Medya ve İletişim Sosyolojisi, (Çev. Halime Yücel), İletişim Yayınları, İstanbul, 2012. |