Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARI İNCELEMELERİ Üçüncü Düzey TEA 624 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. EROL AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze, anlatım
Dersin Amacı Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki ders kitapları hakkında çeşitli bilgiler vermek
Dersin Tanımı Ders kitabı incelemesi

Dersin İçeriği
1 Yabancılara Türkçe öğretiminde kitaplar ve önemi
2 Yabancılara Türkçe öğretiminde tarihi kitaplar ve önemi
3 Yabancılara Türkçe öğretiminde ders kitapları
4 Yabancılara Türkçe öğretiminde öğretmen kılavuz kitapları
5 Yabancılara Türkçe öğretiminde çalıma kitapları
6 Yabancılara Türkçe öğretiminde destek kitaplar (Hikayeler, sözlükler vd.)
7 Ara sınav
8 Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki metinler
9 Yabancılara Türkçe öğretimi kitaplarına eleştirel yaklaşım
10 Yabancılara Türkçe öğretimi kitaplarında ölçme ve değerlendirme süreci
11 Yabancılara Türkçe öğretiminde örnek ders kitabı incelemesi
12 Yabancılara Türkçe öğretiminde örnek çalışma kitabı incelemesi
13 Yabancılara Türkçe öğretiminde örnek kkılavuz kitap incelemesi
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki tarihi kitapları bilir.
2 Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki ders kitaplarını inceler.
3 Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki çalışma kitaplarını inceler.
4 Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki kılavuz kitaplarını inceler.
5 Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki ders kitabı inceleme çalışmalarını okur ve inceler.
6 Yabancılara Türkçe öğretimi alanında örnek ders kitabı inceleme çalışması yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2014.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar