Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (doktora) > YÜKSEKLİK ANTRENMANLARI VE SPORTİF PERFORMANS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEKLİK ANTRENMANLARI VE SPORTİF PERFORMANS Üçüncü düzey BSB 665 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZULLAH KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yüksek irtifada gerçekleştirilen antrenmanların organizmaya etkileri ve performansa olan katkısının irdelenmesi, farklı branşlardaki sporcuların yükseklik antrenmanına verdiği cevapların ve yüksek irtifadan dönüldüğünde müsabaka performanslarına etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Müsabaka performansını geliştirmek amacıyla yapılan yükseklik antrenmanlarına uyum sürecinde, oksijen azlığına bağlı olarak ortaya çıkan hipoksinin vücutta yarattığı stres, stresin tetiklediği uyum mekanizmalarının irdelenmesi, bu sürecin sportif performansa olan katkılarının antrenman yöntemleri yönünden yorumlanması.

Dersin içeriği
1- Yüksek irtifa antrenmanları amacı ve önemi
2- Atmosfer Basıncı, barometrik basınç ve alveolar parsiyel oksijen basıncı
3- Yüksek irtifanın etkileri, yükseklik hipoksisi ve egzersiz
4- Alyuvar üretiminin düzenlenmesinde eritropoietinin rolü, hematokrit, hemoglobin ve oksijen satürasyonu kavramları
5- Aklimatizasyon (uyum) süreci, kısa süreli ve uzun süreli uyum
6- Yükseklik antrenmanları ve solunum sistemi, pulmoner ventilasyon, aciğer oksijen diffüzyon kapasitesi, asit baz dengesi
7- Yükseklik antrenmanlarına kardiak ve metabolik uyum süreci
8- Yükseklik antrenmanları ve aerobik performans, maksimal oksijen tüketimi
9- Vize sınavı
10- Yükseklik antrenmanları ve anaerobik performans, anaerobik eşik, oksijen alım kinetiği
11- Yükseklik antrenmanları için uygun yükseklik ve antrenman süresi
12- Farklı spor branşlarında yükseklik antrenmanları ve performansa etkileri
13- Sezon içerisinde ve müsabaka öncesinde uygulanan yükseklik antrenmanları ve yöntemleri
14- Yükseklik antrenmanının deniz seviyesindeki performansa etki süresi ve müsabaka performansı
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüksek irtifanın organizmaya etkileri
2- Yüksek irtifada gerçekleştirilen antrenmanların organizmaya etkileri
3- Yüksek irtifada gerçekleştirilen antrenmanların müsabaka performanslarına etkileri
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8- 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13- 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15- 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18- 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar