Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METİN ÇALIŞMASI I Birinci Düzey ÇDE207 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUYUAN CHEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Doğru telaffuz ile okuma ve okuduğunu anlama becerisi geliştirmek
Dersin Tanımı Öğrencilere seviyelerine uygun metinler verilerek okuma ve anlama becerilerinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği
1 Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
2 Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
3 Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
4 Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
5 Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
6 Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
7 Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
8 Ara Sınav
9 "Sen Olmasaydın" adlı hikaye kitabının okunmaya başlanması ve soruların cevaplanması
10 "Sen Olmasaydın" adlı hikaye kitabının okunmaya başlanması ve soruların cevaplanması
11 "Sen Olmasaydın" adlı hikaye kitabının okunmaya başlanması ve soruların cevaplanması
12 Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
13 Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
14 Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler doğru telaffuzu öğrenir.
2 Akıcı bir şekilde okuyabilir.
3 Okuduğunu Türkçeye çevirmekle metni anlar.
4 Soruları cevaplayabilir.
5 Soruları Çince cevapladığından cümle kurma becerisi artar.
6 Okuduğunu daha hızlı anlar.
7 Test çözebilir.
8 Çince Seviye Tespit Sınavının okuma bölümü için hazırlanmış olur.
9 Günlük konuşmada daha rahat cümle kurar.
10 Sözcük dağarcığı gelişir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) Kitapları
Yardımcı Kaynaklar Farklı metinler, hikaye kitapları vs.

Ders İle İlgili Dosyalar