Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENETİK HARİTALAMA VE MARKÖR DESTEKLİ SELEKSİYON (MDS) İkinci Düzey TBT 513 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Genleri çalışmak, harita temelli gen izolasyonu, gen ile bağlantılı markör keşfetmek çoğu kez genetik haritalar kurularak mümkün olur. Bu dersin amacı genetik haritaların nasıl yapılacağını ve başarı ile yürütülen Markör destekli ıslah (MAS) programlarını tartışarak konu üzerine perspektif geliştirmektir.
Dersin Tanımı Derste moleküler harita popülasyonları, harita kurmada kullanılan teknikler ve MAS çalışmaları işlenmektedir

Dersin İçeriği
1 Germplazm karakterizasyonu
2 Haritalama popülasyonlarının üretilmesi
3 Haritalama popülasyonlarında genotipleme
4 Haritalamada SNP, SSR, SCAR vb markörlerin kullanımı
5 Bağlantı Haritalarının üretilmesi
6 Fenotipleme çalışmaları
7 QTL tanımlama
8 İyi haritaların üretilmesi
9 Markör Destekli Seleksiyon
10 Markör Destekli Seleksiyon’da başarılı ıslah programlarından örnek 1
11 Markör Destekli Seleksiyon’da başarılı ıslah programlarından örnek 2
12 Markör Destekli Seleksiyon’da başarılı ıslah programlarından örnek 3
13 Markör Destekli Seleksiyon’da başarılı ıslah programlarından örnek 4
14 Markör Destekli Seleksiyon’da başarılı ıslah programlarından örnek 5
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Harita popülasyonlarını tanıma
2 Haritalama yöntemleri, kullanılan moleküler markörler
3 İyi haritalama
4 İlişki haritalaması
5 Markör destekli seleksiyon uygulamaları (MAS-Marker Assisted Selection)
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
2 Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
3 Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
4 Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
5 Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
6 Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 3 14 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 14 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar