Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESER ÇÖZÜMLEME II İkinci Düzey MÜZ442 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Afak JAFAROVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teori ve pratik analiz çalışmaları.
Dersin Amacı Araştırma prensipleri müzik eserleri üzerinde anlatılıp, tahlil edilmelidir. Sonucta her bir öğrenci müstakil olarak istediği müzik eserinin formunu, armoni alt yapısını, melodik gelişim prensiplerini ve diğer özelliklerini araştırarak eserin analizini yapabilmelidir.
Dersin Tanımı Eser çözümleme dersi ön senede geçilen Müzik Formları ve diğer nazari derslerin bilgilerine dayanarak, müzik eserinin oluşum ve gelişim sürecinin benimsenmesini, araştırmasını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Polifoni teknik usülleri hakkında genel bilgi. Polifonik Formlar hakkında bilgi. Pratik çalışmalar (müzik eserlerinin üzerinde).
2 Polifoni teknik usülleri hakkında genel bilgi. Polifonik Formlar hakkında bilgi. Pratik çalışmalar (müzik eserlerinin üzerinde).
3 Polifonik formlar; Fügün kuruluşu hakkında bilgi. Analiz çalışmaları.
4 Bazı Polifonik eserlerinin analiz çalışmaları.
5 Silsile formu ve onun tarihi gelişimi. Suita formu hakkında bilgi. Pratik çalışmalar.
6 Sonat – Senfonik silsilesi; Enstrumantal Sonata, Trio, Kuartet, Kvintet .(örnekler üzerinde analiz)
7 Sonat – Senfonik silsilesi; Senfoni ve Konçerto formları. Pratik çalışmalar.
8 Genel Tekrar
9 Vize Haftası: Sınavda verilen müzik eserinin sözlü olarak genel analizi not ile değerlendirilmelidir.
10 Büyük vokal – enstrumantal türleri hakkında bilgi; Kantata ve Oratoriyaların dinlenip incelenmesi.
11 Opera ve Balet sanatının tarihi hakkında bilgi. Bu eserlerin dinleme ve tahlil tanıtımı
12 Dönemde gecılen konular esasında pratik çalışmalar
13 Dönemde gecılen konular esasında pratik çalışmalar
14 Final Haftası: Sınavda verilen müzik eserinin sözlü olarak genel analizi not ile değerlendirilmelidir.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bütün nazari bilgiler esasında müzik eseri analizi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Müzik Formları Öğretimi ile ilgili: Andre Hodeir, (1992) Müzik türleri ve Biçimleri. (Çev:İlhami Uzmanbaş) İletişim Yay. İstanbul. L.Mazel, Müzik Eserlerinin Kuruluşu. “Muzıka”. Moskova.
Yardımcı Kaynaklar Müzik eserleri: Bach-Vohltemperierte klavir, İnvensiyalar, D.Şostakoviç-24 Prelüd ve Füg, Hindemit –Ludus tonalis, K.Karaev- 12 Füg; Oratoriyalar, Kantatalardan, Operalar ve Balelerden parcalar.

Ders İle İlgili Dosyalar