Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUMİNANTLARDA ABDOMİNAL ULTRASONOGRAFİ İkinci Düzey VİH 636 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA İKİ SAAT TEORİK VE 2 SAAT UYGULAMA OLARAK İŞLENECEKTİR
Dersin Amacı BU DERSTE HAYVANLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARININ TÜRLERİ, LABORATUAR VE KLİNİK YAKLAŞIMIN ÖĞRETİLMESİ AMAÇLANMIŞTIR.
Dersin Tanımı BU DERS HAYVANLARDA İDRAR KRİSTAL VE ÜROLİTLERİN TEŞHİSNİ TEDAVİSİNİ ÖĞRETEN BİR DERSTİR.

Dersin İçeriği
1 SIĞIRLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
2 ATLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
3 KÖPEKLERDE GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
4 KEDİLERDE GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
5 İDRAR TAŞLARININ MİKROSKOPİK AYIRIMLARI
6 İDRAR TAŞI ÇEŞİTLERİNE GÖRE İDRARDA GÖRÜLEN PATOLOJİLER
7 KEDİLERDE FLUTD SENDROM
8 İDRAR TAŞLARININ GÖRÜNTÜLENME TEKNİKLERİ
9 Sınav
10 HAYVANLARDA GÖRÜLEN BÖBREK TAŞLARI
11 ÜROLİT SAĞALTIMINDA DİYETİN ÖNEMİ
12 ÜROLİT SAĞALTIM PRENSİPLERİ 1
13 ÜROLİT SAĞALTIM PRENSİPLERİ 2
14 ÜROLİT OLUŞUMUN ÖNLENMESİNDE ALINACAK TEDBİRLER
15 STRUVİT TAŞLARI KLİNİK ÖNEMİ
16 SINAV
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bu dersi alan öğrenci hayvanlarda idrar kristal ve ürolitlerin teşhisni tedavisini öğrenir..
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.

Ders İle İlgili Dosyalar