Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLICA (MATBU METİNLER) I İkinci Düzey ATA 501 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZEN TOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Osmanlıca öğrenmek
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Arapça harfler
2 Arapça harflerin başta, ortada ve sonda yazılışları
3 Türkçe kelimelerin yazılışı
4 Köklerin Yazılışı
5 Köklerin Yazılışı - Osmanlıca metin okuma
6 Vokallerin yazılışı - Osmanlıca metin okuma
7 Eklerin yazılışı - Osmanlıca metin okuma
8 ara sınav
9 Eklerin yazılışı - Osmanlıca metin okuma
10 Ebced Hesabı - Osmanlıca metin okuma
11 Arapça kelimeler - Osmanlıca metin okuma
12 Fiil ve kelime çeşitleri - Osmanlıca metin okuma
13 Arapça Vezinler - Osmanlıca metin okuma
14 Sülasi Semai Mastarlar - Osmanlıca metin okuma
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Osmanlıca harflerinin her durumunu tanır ve okur.
2 Osmanlıca matbu metinleri okur.
3 Osmanlıca yazmaya başlar.
4 Arapça ve Farsça bazı kuralları öğrenir.
5 Tarihi belgelerde kullanılan ifadeleri ve kelimeleri anlayabilir.
6 Tarihte kullanılan sayı ve rakamları öğrenir.
7 Sözlük kullanmasını öğrenir.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 3 42
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Muharrem ERGİN ; Osmanlıca Dersleri, Boğaziçi Yayınları, İstanbul 1995.
Yardımcı Kaynaklar Hayati Develi; Osmanlı Türkçesi Kılavuzu, Kesit Yayınları, İstanbul 2008. •Yılmaz Kurt, , Osmanlıca Dersleri, Cilt. 1 2, Akçağ Yayınları, İstanbul. •Ferit Develioğlu , Osmanlıca Türkçe Sözlük, Aydın Kitabevi Yayınları, Ankara 1998. •Şemseddin Sami, Kamus-i Türkî, Çağrı Yayınları, İstanbul 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar