Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI I (KANUN) İkinci Düzey GTM 101.2 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Repertuar, Türk müziği solfej ve kuramI
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı EMRE ERDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı EMRE ERDOĞAN
Dersin Veriliş Şekli ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
Dersin Amacı KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
Dersin Tanımı KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 KANUN SAZININ TANITIMI
2 MIZRAP TUTUŞU VE MIZRAP VURUŞ ŞEKİLLLERİ
3 BOŞ TEL ÜZERİNDE BAŞLANGIÇ ETÜDLERİ
4 GAM- DİZİ-ARPEJ ÇALIŞMALARI
5 GAM- DİZİ-ARPEJ ÇALIŞMALARI
6 GAM- DİZİ-ARPEJ ÇALIŞMALARI
7 KROMATİK DİZİ ÇALIŞMALARI
8 KROMATİK DİZİ ÇALIŞMALARI
9 VİZE
10 BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
11 BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
12 BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
13 BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
14 FİNAL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır
2 Türk müziği aralık kavarmının kurgulanmasına yardımıcı olunur
3 Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
4 Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 8 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 6 10 60
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 8 32
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     168
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı HALİL KARADUMAN KANUN METHODU
Yardımcı Kaynaklar İSMAİL HAKKI ÖZKAN

Ders İle İlgili Dosyalar