Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİLM VİDEO PROJESİ İkinci Düzey GRFU010 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı GRAFİK TASARIMIN GELDİĞİ NOKTADA HAREKETLİ GÖRÜNTÜLERLE TASARIM YAPMANIN KAÇINILMAZLIĞI ÇERÇEVESİNDE KISA FİLM YAPARKEN METİN VE SENARYO TEKNİKLERİNİ UYGULAMALI OLARAK GÖSTERME.
Dersin Tanımı DERS, KISA FİLM YAPIM TEKNİKLERİNİ DİKKATE ALARAK SENARYO YAZMAYI, FİLME ÇEKMEYİ VE KURGUSUNU YAPMAYI İÇERMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 DERSİN İÇERİĞİ HAKKINDA BİLGİ
2 SENARYO ÖRNEKLERİ İNCELEMESİ
3 ÇEKİM ÖLÇEKLERİ
4 ÇEKİM ÖLÇEKLERİNE GÖRE KISA SENARYO DENEMELERİ
5 ÖRNEK SENARYO İNCELEMELERİ
6 SENARYODA TEMEL ARKETİPLER
7 SENARYO YAZIM SİSTEMİ VE ÇEKİM SENARYOSU
8 EXAM
9 ÇEKİM SENARYOSU YAZMA DENEMELERİ
10 ÇEKİM SENARYOSU YAZMA DENEMELERİ
11 ÇEKİM SENARYOSU YAZMA DENEMELERİ
12 ÇEKİM SENARYOSU YAZMA DENEMELERİ
13 ÇEKİM SENARYOSU YAZMA DENEMELERİ
14 ÇEKİM SENARYOSU YAZMA DENEMELERİ
15 FINAL EXAM
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 HAREKETLİ GÖRÜNTÜLERİN PLAN OLARAK ANLAMLANDIRILMASINI ÖĞRENİR
2 HAREKETLİ GÖRÜNTÜLERİN BİR ANLAM ÇERÇEVESİNDE TASARLANMASINI ÖĞRENİR
3 HAREKETLİ GÖRÜNTÜLERİN BİR ANLAM ÇERÇEVESİNDE YAZIM TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR
4 HAREKETLİ GÖRÜNTÜLERİN DEVAMLILIK TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR
5 HAREKETLİ GÖRÜNTÜLER ARACILIĞIYLA DUYGU VE DÜŞÜNCE AKTARIMININ TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR
6 MÜZİK VE EDEBİYAT GİBİ SANATLARI HAREKETLİ GÖRÜNTÜLERLE BİRLEŞTİRMEYİ ÖĞRENİR
7 SENARYO YAZMA TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 10 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ, TURGUT ÖZAKMAN. FILM DUYUMU, FILM BİÇİMİ, SERGEY EISENSTEIN. SİNEMA DERSLERİ, SERGEY EISENSTEIN

Ders İle İlgili Dosyalar