Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I İkinci Düzey SBÖ 305 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. Elvan YALÇINKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarının öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilmesi için ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarına bu kapsamda sosyal bilgiler dersinin içeriğinin, öğretim süreçlerinin, materyallerinin ve ders içi değerlendirmelerin bütüncül bir anlayışla nasıl düzenlenmesi gerektiğine dair beceriler kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı  Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan becerilerin öğretimi  Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan değerlerin öğretimi  Okul dışı öğrenme ortamları  Süreç temelli ölçme ve değerlendirmenin özellikleri ve sosyal bilgilerdeki uygulamaları  Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi  Mikro öğretim uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 Beceri öğretimi nasıl yapılmalıdır? Okul dışı öğrenme etkinliklerinde dikkat edilecekler Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretimi
3 Beceri öğretimi örnek uygulama Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları. Okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması
4 Değer öğretimi nasıl yapılmalıdır? Sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretimi
5 Değer öğretimi örnek uygulama ve sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları
6 Sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme uygulamaları
7 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
8 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
9 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
10 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
11 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
12 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
13 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
14 Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma Dersin genel değerlendirmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyal bilgiler dersindeki becerilerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
2 Sosyal bilgiler dersindeki değerlerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
3 Sosyal bilgilerdeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterliklerini geliştirirler
4 Gerçekleştirilen uygulamalarla öğretmenlik becerilerini geliştirirler
5 Akran ve öz değerlendirme becerilerini geliştirirler.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar