Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKAROLOJİ Üçüncü Düzey BTS319 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüz yüze)
Dersin Amacı Akarların genel özellikleri ve bitki zararlısı akarlarla mücadele hakkında bilgiler vermektir.
Dersin Tanımı Akarların morfolojik özellikleri, biyolojik özellikleri, yaşayışları, zarar şekilleri, bitki zararlısı akarlarla mücadele yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Akaroloji Nedir?, Çalışma Konuları nelerdir?, Akaroloji''nin tarihçesi ve gelişimi, Akarolojide karşılaşılan problemler
2 Akarların genel sınıflandırması ve morfolojisi
3 Akarlarda sistemler
4 Akarlarda sistemler
5 Akarlarda çoğalma ve genel biyoloji
6 Akarlarda yaşayış şekilleri
7 Akar-konukçu ilişkileri, Akar zararının özellikleri
8 Akar ekolojisi
9 Tarımsal alanlarda görülen önemli zararlı akar türleri
10 Tarımsal alanlarda görülen önemli zararlı akar türleri
11 Tarımsal alanlarda görülen önemli doğal düşman akar türleri
12 Akarlarla mücadele
13 Akarisitler ve direnç
14 Bitki hastalıklarını nakleden akarlar
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrenciler akarları böceklerden ayırmayı bilir
2 akarların morfolojik, biyolojik, yaşamsal ve davranışsal özellikleri bilir
3 Önemli zararlı ve doğal düşman akarlar öğrenir
4 Akarların mücadelesinde kullanılan yöntemleri bilir
5 Akaroloji ile ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirebilir
6 -Bitkisel üretim alanlarında Akar kaynaklı sorunları tanır ve çözer
7 Biyolojik çeşitlilik ve doğal dengenin konularında bilgi sahibi olur
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ECEVİT, O., 1981. Akarolojiye Giriş. Ondokuz Mayıs üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Samsun.
Yardımcı Kaynaklar KRANTZ, G. W., 1978. A Manuel of Acarology, O.S.U., Book Stores Inc., 509 pp. Prof. Dr. Sultan çobanoğlu. Temel akaroloji ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar