Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ VE ORTAÇAĞ FELSEFESİ KAYNAK METİNLER İkinci Düzey FDB601 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Ortaçağ felsefesini temsilcileri ve ana konuları itibariyle tanıtmak
Dersin Tanımı Ortaçağa damgasını vuran filozofları ve ana konuları tasvir ve tahlil eden bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Antikçağ Felsefesinin Genel Özeti
2 Ortaçağ Felsefesine Giriş
3 Ortaçağ Felsefesinin Genel Özellikleri
4 Ortaçağ Felsefesinin Genel Problemleri
5 Ortaçağ Felsefesinin Dönemleri
6 Patristik Dönem, İskenderiyeli Clement, Origenes
7 Aziz Augustinus
8 Boethius
9 Skolastik Felsefenin Genel Özellikleri, Erken Skolastik, J.Scotus Eriugena
10 Anselmus, Petrus Abelardus
11 Yüksek Skolastik, Aziz Bonaventura
12 Aquinalı Thomas
13 R.Bacon, J.D.Scotus
14 Skolastiğin Son Dönemi, W.Ockham
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ortaçağ felsefesinin genel özelliklerini açıklar.
2 Ortaçağ felsefesinin temel konularını açıklar.
3 Ortaçağ felsefesinin önemli filozofları ve fikirleri hakkında bilgi verir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci, Felsefe tarihi, Say yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, Açılım yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar