Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEÇMELİ TAKIM SPORLARI (IVB) HENTBOL Birinci Düzey SEÇ 316 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN AYŞEGÜL AYAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Tanım, tarihçe, temel duruş, pas, kale atışları, top sürme ve tip yapma, aldatmalar, bireysel ve takım savunma, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.
Dersin Tanımı Hentbolün kurallarıyla öğretilmesi

Dersin İçeriği
1 Tanım ve tarih
2 Topsuz teknik,temel duruşlar,koşular sıçramalar,yön değiştirmeler
3 Toplu teknik,top tutma atma,paslar,kale atışları,top sürme
4 Aldatmalar
5 Savunma, bireysel savunma
6 Grup savunma
7 Bileşik teknik savunmalar
8 Teknik düzeltilmesi
9 Vize Sınavı
10 Hücum taktiği
11 Grup ve bireysel savunma taktiği
12 Kaleci
13 Savunma taktiği
14 Oyun ve maçlar
15 Final Sınavları
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hentbolün Türkiyedeki gelişiminin öğrenilmesi
2 Hentbolün dünyadaki gelişiminin öğrenilmesi
3 Hentbol oyun kurallarının bilinmesi
4 Hentbolun taktik bilgisinin kavranması
5 Hentbolun teknik bilgisinin kavranması
6 Hentbol antrenman çeşitlerinin bilinmesi
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sevim, Y.; Hentbol Teknik-Taktik, Nobel yayınevi, Ankara, 2006
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar