Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ GÜVENİLİRLİK MODELLERİ İkinci Düzey ENM 605 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELDA KAPAN ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Güvenilirlik teorisindeki ileri modellerin anlatılması
Dersin Tanımı Sıralı istatistiklerin güvenilirlikteki önemi, şok modelleri, Polya süreçleri, güvenilirlikte çok değişkenli dağılımlar

Dersin İçeriği
1 Tutarlı sistemlerin tekrarı
2 Olasılık konularının tekrarı
3 Önemli sonuçlar, sıralı istatistkler
4 Konvolüsyon integrali,sıcak ve soğuk parça yedeklemesi
5 Poisson süreci
6 Homojen olmayan Poisson süreci, bileşik Poisson süreci,
7 Çift kat stokastik Poisson süreci
8 Arasınav
9 Şok modelleri
10 Şok modelleri
11 Şok modelleri
12 Polya süreci
13 Güvenilirlikte çok değişkenli dağılımlar
14 Güvenilirlikte çok değişkenli dağılımlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri seviyede güvenilirlik modellerini analiz edebilecekler
2 Şok modellerini tanımlayabilecekler
3 Polya sürecini modelleyebi,lecekler
4 Çok değişkenli güvenilirlik modelleri oluşturabilecekler
5 Sıcak ve soğuk parça tekrarlı sistemleri analiz edebilecekler
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar System Reliability Theory Models, Statistical Methods, and Applications, Marvin Rausand, Arnljot Høyland

Ders İle İlgili Dosyalar