Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZ DİZİMİ İkinci Düzey İBR 308 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe ve İbranice
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ELSHAN GURBANOV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı İbrani dilinde cümle yapılarını öğrenmek ve bu yolla düzgün çeviri ve kompozisyon yazmayı geliştirmek.
Dersin Tanımı Ödevler vasıtasıyla cümle yapılarını öğrenmek

Dersin İçeriği
1 Basit ve birleşik cümleler
2 Cümle türleri: temel ve yan cümleler
3 Peula Hergelit
4 Mişpatey Lvai
5 Milot kişur şel siba; Mişpatey Siba ve totsaa
6 Mişpatey Tnay
7 Mişpatey Tnay
8 Ara sınav
9 Mişpatey Zman
10 Mişpatey Takhlit
11 Mişpatey Vitur
12 Mişpatey Haşvaa
13 Mişpatey Nigud
14 Bituy şlila
15 Tüm konuların Tekrarı
16 Final
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İBRANİCE CÜMLE YAPISI ÖĞRENİLİYOR
2 İBRANİCE CÜMLE KURALLARI TANINIYOR
3 BAĞLAÇLARIN CÜMLEDE KULLANIM KURALLARINI ÖĞRENİYOR
4 SADE VE BİLEŞİK CÜMLELERLE İLGİLİ BİLGİ SAHİBİ OLUNUYOR
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 2 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İvrit Min hahatkhala II; Takhbir ( Gimel)
Yardımcı Kaynaklar Takhbir ( Gimel)

Ders İle İlgili Dosyalar