Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKNİK DEKOR UYGULAMALARI-II İkinci Düzey SER 308 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri SER 307 TEKNİK DEKOR UYGULAMALARI I
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, seramik yüzeylerinde pişirim sonrası uygulanabilen dekor tekniklerine dair bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin sır öncesi yüzey hazırlığı, renk uygulamaları, maskeleme ve renklendirme stratejileri gibi süreçleri teknik doğruluk ve estetik bakış açısıyla bir araya getirmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Bu ders, seramik formların bisküvi pişiriminden sonra uygulanabilecek dekor tekniklerine odaklanan uygulamalı bir derstir. Sıraltı boyama, cuerda seca, majolika ve sır altı/üstü kombinasyonları gibi pişmiş yüzey müdahaleleri üzerine teknik bilgi aktarımı ve uygulamalar yapılır. Öğrenciler dönem boyunca iki farklı form üzerinde en az beş dekor tekniğini deneyimleyerek, sonuçları pafta ve dijital sunum biçimiyle değerlendirir.

Dersin İçeriği
1 Bisküvi halde bulunan seramik yüzeylerde uygulanabilen dekor teknikleri hakkında bilgilendirme, tüm tekniklerin ön çalışmasının yapılabilmesi içi belirlenen ölçülerde örnek plaka hazırlanması, gerekli olacak malzemeler hakkında bilgilendirme. Dönem içi ana uygulamalar için eskiz bilgilendirmesi.
2 Bisküvi olarak hazır halde bulunan plakalar üzerinde, sıraltı boyama çalışmaları, mum ile maskeleme tekniklerinin çalışılması.
3 Bisküvi olarak hazır halde bulunan plakalar üzerinde, cuerda seca ve majolika tekniklerinin çalışılması. Ana uygulama eskizlerinin kontrolü, seçilen ve uygun görülen (vize için en az 2, final için en az 3) dekor tekniğinin kararlaştırılması ve onaylanması. Vize ve final uygulaması olarak 2 adet form üretilecektir. (Tekniklerden 1 tanesi ham halde çalışılabilir).
4 Vize değerlendirmesinde yer alacak ana uygulama için onaylanmış formun üretimi, yine seçilmiş ve onaylanmış en az 2 dekor tekniğinin ön çalışmaları.
5 Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
6 Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
7 Sır pişirimi yapılması.
8 VİZE - Tüm pişirimleri tamamlanmış çalışmanın teslimi.
9 Final değerlendirmesinde yer alacak ana uygulama için onaylanmış formun üretimi, yine seçilmiş ve onaylanmış en az 3 dekor tekniğinin ön çalışmaları.
10 Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
11 Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
12 Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
13 Ana uygulama üretimine devam edilmesi. Uygunsa dekor tekniklerinin uygulanması.
14 Sır pişirimi yapılması. Final değerlendirmesinde sunmak üzere fotoğraf çekimi ve (ön çalışma plakaları, vize çalışması ve final çalışmasını içeren) pafta hazırlanması.
15 Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte pafta üzerinde sunması, komisyon değerlendirmesi. Paftanın dijital örneğinin teslimi.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bisküvi pişirim sonrası uygulanabilen dekor tekniklerini tanır ve teknik olarak uygular.
2 Cuerda seca, majolika, sıraltı boyama gibi tekniklerde malzeme ve süreç farklarını kavrar.
3 Ham ve pişmiş dekor tekniklerini karşılaştırarak uygun yüzey stratejileri geliştirir.
4 Dekor tekniklerini farklı form ve yüzeylerde estetik bir bütünlük içinde kullanabilir.
5 Teknik uygulamaları görsel örneklem, belge ve sunum paftası ile ifade edebilir.
6 Ürettiği işleri dijital sunum formatına dönüştürebilir ve portfolyo sistemine dahil edebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar - Ireland, C. (2022). Surface Decoration for Ceramics: A Creative Guide for the Contemporary Maker. The Crowood Press. - Cushing, V. M. (1899). The Ceramic Design Book: A Gallery of Contemporary Work (1st ed.). Lark Books. - Mills, M. (2011). Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) (1st ed.). Union Square &Co. Web siteleri: (2023, January 29). Ceramic Decorating Tool Techniques. Ceramic Arts Network Daily. https://ceramicartsnetwork.org/freebies/guide/ceramic-decorating- tool-techniques

Ders İle İlgili Dosyalar