Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LOJİK DEVRELER İkinci Düzey ESM 307 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALTUK BUĞRA SELÇUKLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı temel lojik yapılar ve çalışmaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Bu ders temel seviyede lojik devrelere giriş konularını kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dijital sitem, analog sistem ve karma sistem tanımları, birbirleri arasındaki farklar ve kullanıldıkları sistemlerin izah edilmesi;
2 Sayı Sistemleri; Desimal, binary, oktal ve hexadesimal sayı sistemleri ve bu sayı sistemleri arasında dönüşümlerin izah edilmesi;
3 Positif and negatif lojik, TTL karakteristikleri, fan-in ve fan-out;
4 Lojik sistemlerin temeli;
5 Lojik kapılar ve sembolleri;
6 Boolean Cebri;
7 Lojik devrelere giriş;
8 Cebirsel sadeleştirme, minterm–maxterm açılımları, doğruluk tabloları;
9 Cebirsel ifadelerin tanımlanmasında oluşan problemler;
10 Karnaugh diyagramları;
11 NAND ve NOR kapıları;
12 Kombinasyonel lojik devreler;
13 Dijital-analog dönüştürücüler;
14 Analog-dijital dönüştürücüler;
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrenci analog ve sayısal sistemler hakkında bilgi edinir.
2 sayı sistemleri hakkında bilgi edinir.
3 Boolean Matematiği hakkında bilgi edinir.
4 dijital elektronik temel konuları hakkında bilgi edinir.
5 lojik devre elemanlarını tanır ve devre tasarımında kullanabilir.
6 analog ve sayısal dönüştürücüler hakkında bilgi edinir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 10 10
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sayısal Tasarım, Yazar: M. Morris Mano
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar