Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATLARIN ÜRİNER SİSTEM HASTALIKLARI İkinci Düzey VİH 621 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Atların üriner ve kardiovasküler sistem hastalıkların teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders atlarda görülen üriner ve kardiovasküler sistem hastalıklarını öğreten derstir

Dersin İçeriği
1 Dolaşım sistemi hastalıkları
2 kalp hastalıkları
3 kalp hastalıkları
4 kalp aritmileri
5 kalp kesesi hastalıkları
6 kalp kesesi hastalıkları
7 perikardititis travmatika
8 hemoperikard, hidroperikard, pnömoperikard
9 sınav
10 İdrar muayeneleri
11 üriner sistem organlarının muayeneleri
12 böbrek yetmezliği
13 glomerulonefritis
14 idrar kesesi hastalıkları 1
15 idrar kesesi hastalıkları 2
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci atlarda görülen üriner ve kardiovasküler sistem hastalıklarını öğretenir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 14 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 2 32
Arazi çalışması 16 2 32
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aziz Arda sancak, Mehmet Sağlam Klinik Pratikte At Hekimliği (çeviri) 2007 medipres Matbaacılık Ltd. Şti., Malatya
Yardımcı Kaynaklar Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia. Ok, M. 2005. Veteriner Nöroloji. Selçuk Üniversitesi Basımevi-Konya Tarık Bilal, 2013, Sığır Hastalıkları Hasan Batmaz, 2012, Koyun ve Keçilerin İç Hastalıkları

Ders İle İlgili Dosyalar