Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI SOSYAL VE İKTİSAT TARİHİ II Birinci Düzey TAR 416 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET İNBAŞI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ekonomik yapı ve geçirdiği evreler
Dersin Tanımı Tar417/Zorunlu

Dersin İçeriği
1 Defterdar ve yardımcıları
2 Hazine sistemi ve hazineler
3 Bütçeler ve özellikleri
4 Gelir kaynakları
5 Mukataa ve iltizam sistemi
6 Malikane sistemi
7 Akçenin tedavülü
8 Ara Sınav
9 Akçe tecdidi
10 Yabancı paralar
11 Kağıt paraya geçiş
12 Darphane teşkilatı
13 Borçlanma ve duyun-ı umumiye
14 Bankacılık ve bankerlik sistemi
15 Dönem Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2 Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3 Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4 Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
5 Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6 Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır. Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
7 Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
8 Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
9 Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
10 Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2 Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4 Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5 Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mustafa Akdağ, Türkiye’nin İktisadi ve İçtimai Tarihi I-II, Ankara 1997 Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi, İstanbul 2001 Şevket Pamuk, Türkiye’nin Sosyal ve Ekonomik Tarihi, İstanbul 2003 Ahmet Tabakoğlu, İktisat Tarihi, İstanbul 2005 Ali Akyıldız, Para Pul Oldu, İstanbul 2005 Şevket Pamuk, Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi, İstanbul 2003
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Ali Ünal, Osmanlı Sosyal Ekonomik Tarihi Mübahat Kütükoğlu Osmanlı Sosyal Ekonomik Tarihi

Ders İle İlgili Dosyalar