Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TURİST REHBERLİĞİNDE UZMANLAŞMA Birinci Düzey REH407 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Dersin amacı, turist rehberliği mesleğinde uzmanlaşmanın önemine vurgu yapılarak, farklı uzmanlaşma alanları hakkında bilgi vermektir. Rehberlikte uzmanlaşma türlerinden bahsedilerek, öğrencilerin ilgi alanlarından da yola çıkarak belli bir konuda uzmanlaşmaları için altyapı oluşturulması amaçlanmaktır.
Dersin Tanımı Uzmanlaşmanın tanımı ve önemi, Turist rehberliğinde uzmanlık alanlarının sınıflandırılması. Farklı uzmanlaşma alanlarının tanıtımı. Uzmanlık alanlarına yönelik rehberin alması gereken ek eğitim ve elde etmesi gereken beceriler.

Dersin İçeriği
1 Uzmanlaşmanın tanımı ve önemi. Rehberlikte uzmanlaşmanın farklı sektör paydaşları ve rehber açısından önemi.
2 Turist rehberliğinde uzmanlık alanları ve bunların sınıflandırılması
3 Kültür rotaları ve kültür rotası gruplarına yönelik uzmanlaşma
4 İnanç turizmi ve inanç turu rehberliği alanında uzmanlaşma
5 Gastronomi Turizmi ve Gastronomi rehberliği alanında uzmanlaşma
6 Hüzün turizmi ve savaş alanları rehberliği alanında uzmanlaşma
7 Doğaya dayalı turizm türleri ve doğa turları rehberliği alanında uzmanlaşma
8 Macera turları rehberliği alanında uzmanlaşma
9 Şehir turları rehberliği ve müze rehberliği alanında uzmanlaşma
10 Yurt dışı turları ve yurt dışı rehberliği (tur liderliği) alanında uzmanlaşma,
11 Etkinlik turizmi ve etkinlik gruplarına yönelik uzmanlaşma
12 VIP turlar ve protokol rehberliği alanında uzmanlaşma
13 Öğrenci gruplarına yönelik turlarda uzmanlaşma
14 Engelli ziyaretçilere yönelik turlarda uzmanlaşma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uzmanlaşma ve rehberlikte uzmanlaşma kavramlarını tanımlayabilir.
2 Turist rehberliği mesleğinde uzmanlaşmanın önemini açıklayabilir.
3 Rehberlikte uzmanlaşma alanlarını sınıflandırabilir.
4 Farklı uzmanlaşma alanlarına örnekler verebilir.
5 Farklı uzmanlaşma alanlarında gerekli olan bilgi ve teknik becerilerin neler olduğunu sıralayabilir.
6 Öğrenci kendi bilgi, beceri ve yetenekleri doğrultusunda hangi alanda uzmanlaşabileceği konusunda fikir sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ed. Güzel, Ö. Ve Köroğlu, Ö. (2019). Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar