Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İMAJ VE İTİBAR YÖNETİMİ Birinci Düzey HİT 416 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş.Gör. Canan GEÇEN
Dersin Veriliş Şekli Konferans tipi ders, tartışma
Dersin Amacı İmaj ve imaj yaratmanın; reklamcılık ve halkla ilişkilerden kitlesel medya ve popüler kültüre; politikadan moda ve satışa kadar uzanan iletişim alanlarında önemli fonksiyonları vardır. İmajlar postmodern dünyada tutum, davranış ve değerleri belirleyen faktörler olarak derin bilgi sahibi olma faktörünün yerini almaya başlamıştır. Bu önemden hareketle ders kapsamında İmajın tanımı, nasıl anlam yaratabildiği, görsel algılama ve iknanın ilkeleri halkla ilişkiler perspektirinden ele alınmaya çalışılacaktır.
Dersin Tanımı Bu derste imaj ve itibar kavramlarının hem kişisel hem kurumsal boyutlarına yer verilecektir.

Dersin İçeriği
1 İmaj, Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar
2 İmajın Kavramsal Çerçevesi, Oluşumu ve Çeşitleri
3 İmajın Kavramsal Çerçevesi, Oluşumu ve Çeşitleri
4 Kurumsal İmaja Genel Bir Bakış
5 Kurumsal İmajın Kavramsal Çerçevesi
6 Kurumsal İmajın Oluşumu
7 Hedef Kitleler Açısından Kurumsal İmaj
8 Kurumsal İmajın Yönetimi
9 Kurumsal İtibar Kavramı
10 Kurumsal İtibar ile İlişkili Kavramlar
11 Kurumsal Kimlik,Kurumsal Kültür, Kurumsal Ün
12 Kurumsal İtibarın Oluşumunda Etkili Olan Faktörler
13 Kurumsal İtibar Yönetimi
14 Kurumsal İtibarın Yönetimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küreselleşme bağlamında örgütsel iletişim sürecinde görülen değişiklerin öğrenilmesini sağlar
2 Son dönemde örgütlerin imaj ve itibar kavramlarına yönelik artan ilginin sebeplerinin öğrenilmesini sağlar
3 İmaj ve itibar kavramına dair teorik bilginin kazanılmasını sağlar
4 Hedef Kitleler Açısından Kurumsal İmaj hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
5 Kurumsal İmaj ve İlişkili Kavramlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
6 Kurumsal İmajın Oluşumunda Etkili Olan Faktörler hakkında malûmat sahibi olunmasını sağlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kurumsal İmaj,Ömer Bakan
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Ak, Firmalarda Kurumsal Kimlik - Monto Gotzi ve M. Alan, Corporate Reputation - Ron Kmetovicz Your reputation Sells your Company, electronic Design - Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar