Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEDAVİDE FARKLI İLAÇ GRUPLARI Birinci Düzey ALA 526 9 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR.ÖĞRETİM ÜYESİ HANIFA FATULLAYEV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ HANIFA FATULLAYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Farklı ilaç grupları hakkında bilgilendirme
Dersin Tanımı Hastalıkların tedavisinde kullanılan farklı ilaç gruplarının öğrenilmesi

Dersin İçeriği
1 Antihipertansif ilaçlar
2 Antidiyabetik ilaçlar
3 Antihiperlipidemik ilaçlar
4 Epilepsi tedavisinde kullanılan ilaçlar
5 Alzheimer tedavisinde kullanılan ilaçlar
6 Kemik hastalıklarında kullanılan ilaçlar
7 Karaciğer hastalıklarında kullanılan ilaçlar
8 Sınav
9 Grip-nezle-sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçlar
10 Bulaşıcı hastalıklar ve tedavileri
11 Böbrek hastalıkları tedavisinde kullanılan ilaçlar
12 Astım, KOAH tedavisinde kullanılan ilaçlar
13 Antineoplastik ilaçlar
14 Antineoplastik ilaçlar
15 Radyodiagnostik ilaçlar
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci hastalıklar hakkında bilgi edinir.
2 Hastalıklarda kullanılan ilaçları öğrenir.
3 Öğrenci hastalıklar hakkında bilgi edinir.
4 Hastalıklarda kullanılan ilaçları öğrenir.
5 Öğrenci hastalıklar hakkında bilgi edinir.
6 Hastalıklarda kullanılan ilaçları öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 12 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akgün, H., Balkan, A., Bilgin, A.A., Çalış, Ü., Dalkara, S., Erdoğan, H., Erol Demir, D., Ertan, M.,Gökhan, N., Özkanlı, F., Palaska, E., Saraç, S. ve Şafak, C., Tozkoparan.B.: Farmasötik Kimya, Ankara, 2004.
Yardımcı Kaynaklar Delgado, J.N., Remers, W.A. (Ed), Wilson & Gisvold’s Textbook of Organic Medicinal and Pharmaceutical Chemistry, 9th ed., Lippincott, Philadelphia, 1991.

Ders İle İlgili Dosyalar