Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YETİŞTİRME HASTALIKLARI UYGULAMASI Üçüncü Düzey VMB 642 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KADİR SEMİH GÜMÜŞSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Yetiştirme Hastalıkları dersinde öğretilen bilgilere paralel olarak mikrobiyoloji laboratuvar şartlarında nasıl çalışılması gerektiği, laboratuvarda kullanılan alet ve malzemelerin çalışma prensibleri ve bakterilerin izolasyon ve identifikasyonuna yönelik ilk pratik bilgileri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Yetiştirme Hastalıkları Uygulaması

Dersin İçeriği
1 Hastalıkların laboratuvar teşhis yöntemleri
2 Bakteriyoskopi
3 Kültür
4 Serolojik uygulamalar
5 Alerjik testler
6 Deneme hayvan inokulasyonu
7 Faj duyarlılık testleri
8 Boya duyarlılık testleri
9 Gram boyama
10 Ziehl Neelsen boyama
11 Giemsa boyama
12 Spor boyama
13 Antibiyotik duyarlılık testleri
14 Moleküler testler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hastalıkların laboratuvar teşhis yöntemleri (Bakteriyoskopi, Kültür, Serolojik uygulamalar, Alerjik testler vs.) hakkında bilgi edinmek ve uygulamak
2 Boyama yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak
3 Antibiyotik duyarlılık testlerini öğrenmek, kavramak ve uygulamak
4 Moleküler testleri öğrenmek ve kavramak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning. Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara., Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar