Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü Düzey KDE 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili -
Koordinatör DR.ÖĞRETİM ÜYESİ JUNGHYE LEE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ, Prof.DR. S. GÖKSEL TÜRKÖZÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğrenciye uzmanlık alanın ile ilgili yardımcı olmak
Dersin Tanımı Uzmanlık alanı ile ilgili konuları irdelemek

Dersin İçeriği
1 Öğrenciye araştırma aşamalarında yardımcı olmak
2 Araştırma konusunun şekil kapsamında yardımcı olmak
3 Kaynak derleme de yardımcı olmak
4 Araştırma Sorun ve Yöntemlerinde yardımcı olmak
5 tezin amacını belirlemek
6 tezin yöntemini belirlemek
7 tezin sınırlılıklarını belirlemek
8 sınav haftası
9 alanı ile ilgili çalışmasında çevirilerini kontrol etmek
10 kaynak çevirilerin kontrolü
11 öğrencinin yaptığı çalışmaları değerlendirmek
12 yapılan çalışmaları incelemek
13 yanlışlar varsa düzeltmeler yapmak
14 yapılanların sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel çalışma yapabilme yetisi kazandırma
2 Makale hazırlama konusunda belirli bir seviyeye ulaşmasını sağlamak
3 Sunum hazırlama konusunda belirli bir seviyeye ulaşmasını sağlamak
4 Tez yazma konusunda belirli bir seviyeye ulaşmasını sağlamak
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 12 156
Ödevler 3 20 60
Sunum / Seminer hazırlama 3 20 60
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 20 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 13 20 260
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 13 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğrencinin hazırlayacağı tez konusu ile ilgili kitap, sunum, tez, makale
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar