Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ İkinci Düzey VFZ-609 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NAZMİ ÇETİN Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere proje hazırlama teknikleri hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Bu derste proje hazırlama teknikleri anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin Genel Tanıtımı
2 Proje nedir? Proje döngüsü – Mantıksal Çerçeve Analizine Giriş
3 Sorun Analizi Yaklaşımı ve Uygulama
4 Hedef, Strateji, Paydaş Analizi / Proje amacı oluşturma ve Uygulama
5 Saha Çalışması: Seçilen proje konusunda çalışan bir kurumun proje grubu olarak ziyareti
6 Proje konularının tartışılması Faaliyet planı oluşturma ve Uygulama
7 Projenin Dikey Mantığı: Sonuçlar, Çıktılar ve Risk Analizi ve Uygulama
8 Projenin Yatay Mantığı: Göstergeler, Doğrulama ve Uygulama
9 İzleme ve Değerlendirme ve Uygulama Sürdürülebilirlik: Projenin toplumsal cinsiyet ve çevreye bağlı etkileri ve Uygulama
10 Faaliyet Takvimi ve Uygulama
11 Kaynak Planlaması, Bütçeleme ve Raporlama ve Uygulama
12 Proje formu nasıl doldurulur?
13 Proje sunumları
14 Proje formları teslimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Proje geliştirme için temel araç olarak bir Mantıksal Çerçeve Analizi yoluyla sosyal, ekonomik veya çevresel konularda bir proje teklifi hazırlayabilecekler.
2 AB dahil çeşitli uluslararası ve ulusal finansman türleri ve fon programlarının bağlamı ve amaçlarını öğrenmiş olacaklar.
3 Hibe ve fon programlarının gereklilikleri ve ilkelerinin farkında olacaklar.
4 Hazırladıkları projelerde hedef grup ve son yararlanıcıların katılımı ve gerçek ihtiyaçlarına özen gösterebileceklerdir
5 Hibe ve fon programlarının gereklilikleri ve ilkelerinin farkında olacaklar.
6 Hazırladıkları projelerde hedef grup ve son yararlanıcıların katılımı ve gerçek ihtiyaçlarına özen gösterebileceklerdir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar