Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VİRAL TEŞHİS İÇİN ÖRNEKLEME VE UYGULAMALARI Üçüncü Düzey VMB 656 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Virolojik teşhiş amacı ile canlılardan alınacak şüpheli materyalin tanımı, çeşitleri, toplama kriterleri ve laboratuvara nakillerinde dikkat edilecek hususlar, teşhis için hazırlanması ve saklama koşulları ile laboratuvar uygulamalarını öğretmeyi amaçlar.
Dersin Tanımı Virolojik teşhiş amacı ile canlılardan alınacak şüpheli materyalin tanımı, çeşitleri, toplama kriterleri ve laboratuvara nakillerinde dikkat edilecek hususlar, teşhis için hazırlanması ve saklama koşulları ile laboratuvar uygulamalarını öğretmeyi amaçlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Viral hastalıklara göre şüpheli materyal çeşitleri
2 Viral hastalıklara göre şüpheli materyallerin çeşitleri
3 Viral hastalıklara göre şüpheli materyallerin seçim ve toplama kriterleri
4 Viral hastalıklara göre şüpheli materyallerin seçim ve toplama kriterleri
5 Şüpheli materyallerin laboratuvara gönderilmesinde dikkat edilecek hususlar
6 Şüpheli materyallerin laboratuvara gönderilmesinde dikkat edilecek hususlar
7 Şüpheli materyallerin laboratuvar testleri için hazırlanması
8 Şüpheli materyallerin laboratuvar testleri için hazırlanması
9 Şüpheli materyallerin saklama ve muhafaza koşulları
10 Şüpheli materyallerin saklama ve muhafaza koşulları
11 Önceden saklanmış materyallerin yeniden açılması ve kullanılması
12 Önceden saklanmış materyallerin yeniden açılması ve kullanılması
13 şüpheli materyallerin inceleme sonrası bertaraf yöntemleri
14 şüpheli materyallerin inceleme sonrası bertaraf yöntemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3 Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4 Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar