Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PEDODONTİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMA Birinci Düzey Y328 ÖKD Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Pedodonti Klinik Öncesi Uygulama
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLCE ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Hüsniye Gümüş
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Sinem Uluyardımcı, Arş. Gör. Parisa Koçak, Arş. Gör. İsmail Cihangir, Arş. Gör. Nebahat Bolat, Arş. Gör. Aybüke Bahadır, Arş. Gör. Türkan Mahyeddinova
Dersin Veriliş Şekli Pratik uygulama
Dersin Amacı Dönem sonuna kadar süt dişlerinde kompomer, ampütasyon uygulamalarının; daimi dişlerde ise kompozit, amalgam ve fissür örtücü uygulamalarının 3. sınıf öğrencilerine öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Kavite prensiplerinin ve farklı restoratif materyallerin uygulanış şekillerinin uygulamalı olarak öğretildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Fantom laboratuvarında kullanılan materyaller ve el aletlerinin tanıtımı
2 Simüle daimi mandibular molar dişlerde Sınıf I kavite hazırlanması ve siman kaide maddesinin yerleştirilmesi
3 Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompozit uygulanması
4 Simüle daimi maksiller molar dişlerde Sınıf II kavite hazırlanması ve siman kaide maddesi yerleştirme
5 Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompozit uygulanması
6 Simüle süt mandibular molar dişlerde Sınıf I kavite hazırlanması
7 Kavitesi hazırlanan dişlere kompomer uygulanması
8 Simüle süt maksiller molar dişlerde Sınıf II kavite hazırlanması
9 Kavitesi hazırlanan dişlere kompomer uygulanması
10 Simüle süt mandibular molar dişlere ampütasyon kalitesi hazırlanması ve ve siman kaide maddesi yerleştirme
11 Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompomer uygulanması
12 Simüle süt maksiller molar dişlere ampütasyon kavitesi hazırlanması ve ve siman kaide maddesi yerleştirme
13 Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompomer uygulanması
14 Simüle daimi manbibular ve maksiller molar dişlere invaziv fissür örtücü kavite uygulaması
15 Kavitesi hazırlanan dişlere fissür örtücü uygulaması
16 Simüle daimi manbibular ve maksiller molar dişlere non invaziv fissür örtücü uygulaması
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Daimi diş kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Süt dişi kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
3 Süt dişi ampütasyon tedavisi kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
4 Daimi dişlerde fissür örtücü uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma
5 Süt dişlerine kompomer restorasyon uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma
6 Daimi diş kompozit restorasyonları hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2 Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3 Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4 Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5 Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6 Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7 Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8 Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9 Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11 Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12 Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13 Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14 Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15 Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16 Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17 Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18 Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19 Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20 Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 2 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 75
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pediatric Dentistry-Pinkham
Yardımcı Kaynaklar Ders notları, Makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar