Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ İkinci Düzey HM 201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMRAN KÖYLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ABDURRAHMAN GEYMEN; DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMRAN KÖYLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin Amacı CBS’ lerinde Temel veri yapılarını öğrenmek, Veri yapıları algoritmalarını öğrenmek, Veri yapılarını problem çözümünde etkin olarak kullanmak: uygun veri yapılarının ve algoritmaların seçimini yapabilmek Veri yapıları algoritmalarının analizini yapabilmek
Dersin Tanımı Veri Tabanı Sistemlerine Genel Bakış, Varlık-Bağıntı Modeli ve Veri Tabanı Tasarımı, İlişkisel Model, Bütünlük Kısıtlamaları ve Normalizasyon, İlişkisel Cebir ve İlişkisel Hesap, Sql : Standart Veri Tabanı Dili, Nesneye-Yönelik Model, Nesne-İlişkisel Sistemler, Fiziksel Yapılar ve Dizinler.

Dersin İçeriği
1 Veri tabanı yönetim sistemleri (VTYS). Tanımlar, VTYS'nin uygulama alanaları ve fonksiyonları.
2 Veritabanı tasarımı; Varlık-ilişki veri modeli ile veritabanı tasarımı.
3 Veritabanı tasarımı; İlişkisel veri modeli ile veritabanı tasarımı.
4 ArcGIS'e giriş.
5 Dönem projesi
6 İlişkisel veritabanı ve SQL.
7 İlişkisel veritabanı ve SQL.
8 İlişkisel veritabanı ve SQL.
9 ArcGIS'de sorgulamalar.
10 ArcGIS'de formlar ve makrolar.
11 ArcGIS içerisinde visual basic ile uygulama programı geliştirmek.
12 ArcGIS içerisinde visual basic ile uygulama programı geliştirmek.
13 ArcGIS içerisinde visual basic ile uygulama programı geliştirmek.
14 ArcGIS içerisinde visual basic ile uygulama programı geliştirmek.
15 Sınav
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, veri modelleri, veri tabanı tasarımı, ilişkisel cebir ve sorgulama dilleri hakkında bilgi sahibi olacak.
2 Veri Tabanı tasarımı gerçekleştirebilecek
3 Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirecek
4 Veri Tabanı Yönetim Sistemi yazılımlarını kullanabilecek
5 Konumsal analizler hakkında bilgi sahibi olur
6 Raster veri vektör veri tanımlarını yapabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yomralıoğlu, T., Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulama Kitabı, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Data Structures and Problem Solving Using Java, Third edition Mark Allen Weiss, Addison Wesley, 2006, ISBN: 0-312-31255-74 Data Structures and Algorithms in Java, 4th edition Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia, 2006, Wiley, 0-471-73884-0 Object-Oriented Data Structures Using Java, 2nd edition Nell Dale, Daniel T. Joyce, Chip Weems, 2006, Jones and Bartlett, 0-763-737461

Ders İle İlgili Dosyalar