Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUKLUK ÇAĞI OBEZİTESİ VE BESLENME Birinci Düzey BDY 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NALAN HAKİME NOĞAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Çocukluk Çağı Obezitesinin nedenlerini ve beslenme tedavisinin amaçlarını öğrenmek
Dersin Tanımı Çocukluk çağı obezitesi tanımı, etiyolojisi, komplikasyonları, tıbbi beslenme tedavisi.

Dersin İçeriği
1 Çocukluk Çağı Obezitesinin tanısı
2 Çocukluk Çağı Obezitesinin etiyolojisi ve epidemiyolojisi
3 Çocukluk Çağı Obezitesinin komplikasyonları
4 Çocukluk Çağı Obezitesinin komplikasyonları
5 Çocukluk Çağı Obezitesinin tedavisi
6 Çocukluk Çağı Obezitesi ve makro besin ögeleri
7 Çocukluk Çağı Obezitesi ve makro besin ögeleri
8 Ara sınav
9 Çocukluk Çağı Obezitesi ve mikro besin ögeleri
10 Çocukluk Çağı Obezitesi ve mikro besin ögeleri
11 Yaşam tarzı değişiklikleri
12 Çocukluk Çağı Obezitesi ve fiziksel aktivite
13 Davranış değişikliği tedavisi
14 Seminer sunumları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocukluk obezitesinin beslenme tedavisi ile ilgili son literatür bilgilerini öğrenir
2 Çocukluk obezitesi ile ilgili beslenme tedavi programları geliştirir
3 Çocukluk obezitesin de hastaya beslenme açısından yaklaşımı öğrenir
4 Çocukluk obezitesin de hastanın beslenme sorunlarını irdeler
5 Çocukluk obezitesinde hastanın beslenme sorunlarını giderecek çözümler üretir
6 Çocukluk obezitesin de yaşam tarzı değişikliklerinin önemini kavrar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 1 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uluslararası beslenme ve diyet dergileri
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası beslenme ve diyet dergileri

Ders İle İlgili Dosyalar