Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSAL YARGI AĞI PROJESİ (UYAP) Birinci Düzey ADS 220 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Temel Bilgi Teknolojileri I- II
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Seyit Hasoğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, Sunum ve Soru Cevap Yöntemi ile
Dersin Amacı Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sisteminin tarihçesinin, hedefinin, amacının, aşamalarının ve kapsamının incelendiği bu derste elektronik imzaya, UYAP doküman yönetim sistemine ve UYAP bilgi güvenliğine yer verilmektedir. Ayrıca bu derste UYAP bilgi sistemlerinden vatandaş bilgi sistemi, avukat bilgi sistemi, SMS bilgi sistemi ve kurumsal bilgi sistemine değinilmektedir.
Dersin Tanımı Avukat bilgi sistemi, SMS bilgi sistemi ve kurumsal bilgi sistemine değinilmekted

Dersin İçeriği
1 Ulusal Yargı Ağı Projesi’nin tarihçesi, amacı, hedefi
2 Ulusal Yargı Ağı Projesi’nin aşamaları [Ulusal Yargı Ağı Projesi Merkez Aşaması (UYAP I) ve Ulusal Yargı Ağı Projesi Taşra Aşaması (UYAP II)], kapsamı ve faydaları
3 Bilişim Ağları ve Donanım Alt Yapısı, entegrasyon yapısı
4 Elektronik İmza, UYAP’ta e-imzalamanın yapılış şekli, dava açılış ekranlarında e-imza uygulaması
5 Uyap Hizmetlerinde doküman yönetim sistemi; UYAP kelime işlemci, e-posta ve serbest kürsü (Sanal Tartışma); internet, extranet ve intranet
6 UYAP bilgi güvenliği (Bilgi güvenliği, UYAP bilgi güvenliği, İç güvenlik, Dış güvenlik, UYAP bilgi güvenliği yönetim sistemi (BGYS), Bilgi güvenliği yönetim sisteminin faydaları, UYAP Veri Güvenliği Hakkında Yönetmelik, Parola seçimi ve kullanımı)
7 Uyap’ta doküman yönetim sistemi (Giden evrak, Giden evrak oluşturma ve akış başlatma, Sisteme aktarma)
8 Gelen Evrak Kayıt İşlemleri, Evrak Onay İşlemleri, Giden Evrak Onay İşlemleri, Gözden Geçirme İşlemleri, Evrakı Onaya Sunma İşlemleri, İş Akışı Düzenleme Ekranı, İş Akışı İptali Ekranı
9 Sorgular (Büro Evrak Sorgusu, Dosyalar Sorgusu, Performans Sorgusu); Personelin İş Listesinde Bekleyen Görevler; İş Akışı Yetki Devri
10 Uyap Bilgi Sistemleri: Vatandaş Bilgi Sistemi (Dava Takibi)
11 Avukat Bilgi Sistemi (Dava açma, dosya takibi)
12 Avukat Bilgi Sistemi (Duruşma takibi, İcra takibi açma)
13 UYAP SMS Bilgi Sistemi ve UYAP Mevzuat Bilgi Bankası
14 Kurumsal bilgi sistemi ve Hukukî yardım portalı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uyap kurulum amacı ve temel mantığını anlar.
2 Uyap kurulumunun maliyeti yeterlilikleri ve genel projelendirme sürecini kavrar.
3 Uyap alt yapısı ve genel yaşanabilecek sorunları çözebilir.
4 Uyap kullanabilir.
5 Uyap ile ilgili kişilere ve kurumlara yardımcı olabilir.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar