Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ Üçüncü Düzey HSH 611 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Turkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.DR. Handan ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Betül ÖZEN
Dersin Veriliş Şekli Aktif Yöntem
Dersin Amacı Çalışanın sağlığının korunması , geliştirilmesi ve sağlık düzeyinin yükseltilmesi, iş çevresinin sağlıklı hale getirilmesi, iş veriminin artırılması amacı ile risk değerlendirmesi ve yönetiminin yapılmasını sağlayacak bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Dersin Tanımı Çalışanın sağlığının korunması , geliştirilmesi ve sağlık düzeyinin yükseltilmesi, iş çevresinin sağlıklı hale getirilmesi, iş veriminin artırılması amacı ile risk değerlendirmesi ve yönetimi içermektedir.

Dersin İçeriği
1 İşçi sağlığı, iş sağlığı ve iş güvenliği kavramının tanımlanması
2 İLO amacı ve çalışma stratejisi
3 İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili istatistikler
4 İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili istatistikler
5 İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili istatistikler
6 Ülkemizde iş sağlığı ile ilgili mevzuatla
7 Ülkemizde iş sağlığı ile ilgili mevzuatlar
8 Dünyada ve ülkemizde işçi sağlığına ve iş güvenliğine ilişkin sorunlar
9 Dünyada ve Türkiye’ de İşçi sağlığı
10 İş sağlığı ve İşyeri sağlık hizmetlerinin organizasyonu
11 İşçi sağlığı Hizmet Ekibi ve İş sağlığı Hemşireliği, risk değerlendirme ve yönetimi
12 İş Sağlığı Hemşireliğinin Eğitimi, iş sağlığı hemşiresinin yasal sorumlulukları
13 İş Sağlığı hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları
14 İş kazaları ve Meslek Hastalıkları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş,işçi sağlığı ve iş güvenliği kavramlarını tanımlayabilme
2 İşçi sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurumları tanımlayabilme
3 İş sağlığı hemşiresinin görev yetki ve sorumluluklarını bilmenin önemini kavrayabilme
4 İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili kayıt ve istatistiklerinden yararlanabilme ve araştırma planlayabilme
5 Hemşirelerin iş sağlığında ve güvenliğinde etkinliğini arttırabilme
6 İşçi sağlığında risk yaklaşımı ile iş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemede sağlık kuramlarını ele alabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 6 4 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Piyal, Bülent. iş sağlığı ve güvenliğinde Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne uyum sorunu. Ankara 2009. -Demircioğlu, M.,Centel,T. İş Hukuku. Beta yayınları İstanbul. -kongre kitapları.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar