Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİNEER CEBİR Üçüncü Düzey MAT 216 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Linner cebir ve sayısal yöntemler konularının mühendislik uygulamalarının anlaşılması
Dersin Tanımı Temel kavramlar; matrisler, vektörler, determinantlar, bir matrisin transposesi; Matrislerin toplanması ve çarpılması. Lineer denklem sistemleri; Gauss yoketme yöntemi, Gauss.Jardon metodu, LU ayrıştırma yöntemi

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar; matrisler, vektörler, determinantlar, bir matrisin transposesi
2 Matrislerin toplanması ve çarpılması. Lineer denklem sistemleri
3 Gauss yoketme yöntemi, Gauss.Jardon metodu, LU ayrıştırma yöntemi
4 Katsayılar matrisi ve genişletilmiş matris. Lineer bağımsızlık ve bir matrisin rankı
5 Homojen ve homojen olmayan sistemler. Bir matrisin tersi. Determinantlar ve Cramer kuralı
6 Özdeğerler ve özvektörler. Sayısal Çözümlemenin Tanımı ve Önemi,
7 Matematiksel Model Kavramı, Hata Analizi, Taylor Serisi, Sayısal Türev, Sayısal Hata,
8 Sayısal Uygulamada MATLAB tanımı, Denklem Köklerinin bulunması
9 Kapalı Yöntemler, Denklem Köklerinin, Açık Yöntemler
10 Çok Katlı Kökler, Müller Yöntemi, Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü, Gauss Yoketme Yöntemi
11 Grafik Yöntemi, Cramel Kuralı, Gauss Jordan Yöntemi, Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü, Gauss Siedel Yöntemi,
12 Eğri Uyumlama, Polinomların uyumlanması, Exponasiyel, Güç ve doyma oranı denklemlerine eğri uyumlama
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lineer Cebirle ilgili terminolojiye hakim olur.
2 Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar, Vektör uzayları anlamalı.
3 Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olmalı.
5 Matris ve Determinantların uygulama alanlarını öğrenmeli.
6 Lineer Denklem sistemlerinin nasıl çözüleceğini anlamalı.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sayısal analiz ve müuhendislik uygulmaları, Irfan Karagöz, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Dursun Taşcı, Lineer Cebir, Ankara, 2012.

Ders İle İlgili Dosyalar