Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Birinci Düzey NHEM 513 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif Yöntem
Dersin Amacı İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
Dersin Tanımı Erişkin bireyin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak iç hastalıkları hemşireliği kavram ve konuları incelenir

Dersin İçeriği
1 Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
2 Toplam Kalite Yaklaşımı
3 Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları
4 Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği
5 Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı
6 EKG Yorumu ve Hemşirelik
7 Geriatri Hemşireliği
8 Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı
9 Diyaliz Hemşireliği
10 Kronik Yorgunluk Sendromu
11 Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik
12 İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler
13 Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu)
14 -
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak
2 Bakış açısı oluşturmak
3 Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
4 Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
5 Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
6 Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Güncel makaleler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar