Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİ İkinci Düzey BSM516 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.. DR. ZEKİ GÖKALP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ-YÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI, İŞLETME, BAKIM, İZLEME VE DEĞERLENDİRMESİ
Dersin Tanımı DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI, İŞLETME, BAKIM, İZLEME VE DEĞERLENDİRMESİ

Dersin İçeriği
1 Atık su arıtmaya giriş
2 Arıtma sistemleri
3 Doğal arıtma sistemleri
4 Doğal arıtma sistemlerinde kirlilik giderim mekanizmaları
5 Yapay sulak alanlar
6 Serbest yüzey akışlı yapay sulak alanlar
7 Yüzey altı akışlı yapay sulak alanlar
8 ARA SINAV
9 Yüzey altı yatay ve düşey akışlı yapay sulak alanlar
10 Yapay sulak alanların tasarımı
11 Yapay sulak alanların işletme ve bakımı
12 Yapay sulak alanlarda izleme ve değerlendirme
13 Tasarım çalışması
14 Tasarım çalışması
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arıtma sistemleri hakkında genel bilgi
2 Doğal arıtma sistemleri
3 Yapay sulak alanların tanımı
4 Yapay sulak alanların tasarımı
5 Yapay sulak alanların inşa, işletme ve bakımı
6 Yapay sulak alanlarda performans izleme ve değerlendirme
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 3 6
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Atık Su Arıtma ve Deniz Deşarjı Yapıları Prof. Dr. Mehmet Berkün Seçkin Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar -Çevre Sorunları Prof. Dr. Reyhan Ayşen Wolff, (Editör)Prof. Dr. Kurtuluş Yılmaz Genç, (Editör)Dr. Öğr. Üyesi Nadide HüsnüoğLU Ekin Basım Yayın

Ders İle İlgili Dosyalar