Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Birinci Düzey BSÖ110 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmak.
Dersin Tanımı Gelişim psikolojisi bulgularından yararlanarak öğrencilerde gözlenen özellikleri belirlemeye çalışır. Bireylerin gelişim özelliklerini, öğrenme ilkelerini inceleyerek eğitim- öğretim faaliyetlerinin verimli olmasını sağlar.

Dersin İçeriği
1 Psikoloji ve alt dalları, Eğitim Psikolojisi
2 Gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler
3 Fiziksel gelişim kavramları
4 Piaget ve bilişsel gelişim kuramı
5 Dil ve ahlak gelişimi
6 Kişilik gelişimi ve kuramları
7 Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı
8 Edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı
9 Bilgi işleme kuramı
10 Yapılandırmacı kuram
11 Beyin temelli öğrenme kuramı
12 Bilişsel öğrenme
13 Güdülenme ve öğrenme
14 Sosyal öğrenme kuramı
15 Dönem sonu (Final) sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenme ve öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Öğrenme teorilerini açıklar.
3 Motivasyon ve motivasyon teorilerini açıklar.
4 Öğrenmenin doğasını anlar.
5 Öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar.
6 Öğrenme etkenlerini açıklar.
7 Öğrenmede davranışsal yaklaşımları açıklar.
8 Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimi açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 4 2 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ARI, R. (2005). Gelişim ve Öğrenme. Nobel Yayınları. Ankara. ATAMAN, A. (Editör) (). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara. AYDIN, A. (2000). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Alfa yayınları. BACANLI, H. (2000)Gelişim ve Öğrenme. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. •CAN, G. (Ed.) (2001) Gelişim ve Öğrenme.A.Ü. Açık Öğ. Fak. Yay. No: 712. •CEYHAN, E.( Ed.)(2000) Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi. A.Ü.Açık Öğ. Fak. Yay. No: 698 •ERDEM,M. ve AKMAN,Y. (1998) Gelişim ve Öğrenme.Ankara:Arkadaş Yayınları. ••ERSANLI, Kurtmanlı. Ersin Uzman. (2007). Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Lisans yayıncılık. FİDAN, N. (1986)Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Alkım Yayınevi. İnanç, B., Bilgin, M. Ve kılıç Atıcı, M. (2005)
Yardımcı Kaynaklar Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Nobel Yayınları, Ankara. SELÇUK, Z. (1995). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. İstanbul: Atlas Yayınevi. •SENEMOĞLU, N.(2005).Gelişim öğrenme ve öğretim : kuramdan uygulamaya.12. bs. – Ankara : Gazi Kitabevi. TOPSES, G. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Nobel Yayınları. Ankara. ULUSOY, A. (Ed.) (2002) Gelişim ve Öğrenme. Ankara:Anı Yayıncılık. YEŞİLYAPRAK, B.(Ed.).(2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara:Pegem Yayıncılık YEŞİLYAPRAK, B.(Ed.).(2006) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara:Pegem Yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar