Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ GÖRME BORCU DOĞURAN SÖZLEŞMELER İkinci Düzey HKÖT 511 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AKIN ÜNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı arş. gör. emre koroğlu
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Pratik Anlatım
Dersin Amacı Öğrenciye iş görme sözleşmeleri ve iş görme sözleşmeleri ile ilgili hukuki kavramlar hakkında derinlemesine bilgi kazandırmak.
Dersin Tanımı bu sözleşmelerde taraflardan birinin edimi bir iş görme, bir beşeri faaliyet teşkil eder.

Dersin İçeriği
1 Hizmet sözleşmesinin tanımı.
2 Hizmet sözleşmesinde tarafların hakları.
3 hizmet sözleşmesinde tarafların borçları.
4 hizmet sözleşmesinin sona ermesi.
5 Eser sözleşmesinin tanımı.
6 Eser sözleşmesinde tarafların hakları.
7 Eser sözleşmesinde tarafların borçları.
8 Eser sözleşmesinin sona ermesi.
9 Yayım sözleşmesi.
10 Vekalet sözleşmesinin tanımı.
11 Vekalet sözleşmesinde tarafların hakları.
12 Vekalet sözleşmesinde tarafların borçları.
13 Vekalet sözleşmesinin sona ermesi.
14 Vekaletsiz İşgörme, Havale.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin herhangi bir iş görme sözleşmesi ile ilgili somut bir uyuşmazlığı çözebilmesi
2 Öğrencilerin iş görme sözleşmelerini birbirinden ayırt edebilmesi
3 Öğrencilerin iş görme sözleşmeleri taraflarının borçlarını bilmesi
4 Öğrencilerin iş görme sözleşmeleri taraflarının haklarını bilmesi
5 Öğrencilerin iş görme sözleşmelerini tanımlayabilmesi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar