Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYASAL ENZİMOLOJİ Birinci Düzey BİY472 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr Üyesi EBRU SAATÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Enzimlerin Sınıflandırılması. Enzimlerin Genel Özellikleri: Enzim - substrat ilişkisi; Enzimlerin Normal Katalizör Maddelerden Farkları; Enzimlerin Kimyasal Yapıları, Aktif merkez; Kofaktör ve Koenzimler: Önemli koenzimler ve transfer ettikleri gruplar; Enzim Aktivitesinin Takibi ve Ölçülmesi, Enzim Aktivitesini Etkileyen Faktörler; Enzim Kinetiği: Michaelis - menten, Line - weaverburk eğrileri; Enzimlerde Konformasyon Değişiklikleri; Enzimlerin Özgüllüğü; Aktivatör ve İnhibitörler: Kompetetif inhibisyon, Non - kompetitif inhibisyon; Allosterik Enzimler
Dersin Tanımı Enzim yapı ve fonksiyonlarını öğretmek. Enzimlerin modifikasyonu ve immobilizasyonu hakkında bilgi vermek. Kimyasal enzimoloji uygulamaları hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar; enzimler ve yapısı
2 Enzimlerin sınıflandırılması
3 Enzim Aktivitesinin Takibi ve Ölçülmesi
4 Michealis-Menten grafikleri
5 Lineweaver-Burk grafikleri
6 Eadie-Hofstee grafikleri
7 Kofaktör
8 Koenzimler
9 Enzimlerde konformasyonel değişiklikler
10 Enzimlerde substrat özgüllüğü
11 Basit inhibisyon sistemleri
12 Lineer karışık tip inhibisyonlar
13 Hiperbolik karışık tip inhibisyonlar
14 Allosterik enzimler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel kavramlar; enzimler ve yapısını öğrenmek
2 Enzimlerin sınıflandırılmasını yapabilmek
3 Enzim Aktivitesinin Takibi ve Ölçülmesi yapmak
4 Michealis-Menten, Lineweaver-Burk ve Eadie-Hofstee grafiklerini çizebilmek
5 Kofaktör ve koenzimleri öğrenmek
6 Enzimlerde konformasyonel değişiklikleri anlamak
7 Enzimlerde substrat özgüllüğünü kavramak
8 Basit inhibisyon sistemlerini öğrenmek
9 Lineer karışık tip inhibisyonlar; Hiperbolik karışık tip inhibisyonları kavramak
10 Allosterik enzimleri ve özelliklerini anlamak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tıp ve Fen Bilimleri Öğrencileri için Enzim Bilgisi, Çevirenler:Dr. Salih Cengiz, Dr. Müjgan Cengiz, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar