Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜR VE EDEBİ DÖNEMLER Üçüncü Düzey ELIT620 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İngiliz edebiyatı ve kültürü hakkında bilgi.
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Grup tartışması; yüz yüze
Dersin Amacı Dersin ana amacı en ünlü yazarları ve bunların edebiyata ve kültüre katkılarını ayrıca tarihi, sanatsal ve kültürel şartların İngiliz edebiyatı tarihinin çeşitli dönemlerinde edebiyatı nasıl etkilediğini öğrencilere aşina kılmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders temelde kültür çalışmalarındaki belli başlı konuların kendi türünden sürekli atıflar yapılarak gerçekleştirilen genel bir değerlendirmesidir. Yoğunlaşma kültür ile edebiyat arasındaki ilişkide olacaktır.

Dersin İçeriği
1 Müfredatın tanıtılması ve derse giriş
2 Antik çağlar, arkaplan, medeniyet, kültür; edebiyat ve dilin gelişimi
3 Orta Çağ
4 Rönesans
5 Aydınlanma Çağı
6 Genel tekrar
7 Yarıyıl sınavı
8 Klasik ve Romantik dönemler
9 19. Yüzyıl Romantik edebiyatın son dönemleri ve yıkılışı
10 Modern zamanlar I
11 Modern zamanlar II
12 Postmodernizm I
13 Postmodernizm II
14 Genel tekrar: analiz edilmiş edebi eserler üzerinde son değerlendirmeler
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 doğru terminolojiyi kullanarak edebi eserleri eleştirel bir yaklaşımla okumak ve yorumlamak.
2 kültürel ve edebi kavramlarla haşır neşir olmak ve bunları kullanabilmek
3 Tartışılan her edebi dönemin kendine has özelliklerini ayırt edebilmek.
4 Seçili edebi metinler hakkında mantıklı sonuçlara varabilmek.
5 Analizlerde edebi teorilerin bilgisini kullanabilmek.
6 Tartışılan başlıklarda araştırma yazısı yazabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Greenblatt, Stephen. "Culture." Critical Terms for Literature Study. Ed. Frank Lentricchia and Thomas McLaughlin. Chicago: U of Chicago P, 1995.
Yardımcı Kaynaklar Contexts for Criticism. Ed. Donald Keesey. 3rd ed. Mountain View, CA: Mayfield, 1998 Karen Halttunen. A Companion to American Cultural History, Blackwell Publishing, 2008 Peter Bogucki ed. Encyclopedia of Society and Culture in the Ancient World, vol. 1, Facts on File, Infobase Publishing, 2008 Pam J. Crabtree ed. Encyclopedia of Society and Culture in the Medieval World, Facts on File, Infobase Publishing, 2008

Ders İle İlgili Dosyalar