Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİSEL KAYNAKLI BOYALARIN ELDE EDİLMESİ VE BİYOL Birinci Düzey TIB 606 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN CÜCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim Teorik ve pratik)
Dersin Amacı Biyomes’den laboratuarda kullanılabilecek materyal üretme konusunda, visible ve floresan mikroskopisini hedef alan doğal boyama örneği üzerinden, ekonomiye ve bilime katkı sağlama konusunda ışık tutmak ve heves uyandırmak.
Dersin Tanımı Biyomes’den laboratuarda kullanılabilecek materyal üretme konusunda, visible ve floresan mikroskopisini hedef alan doğal boyama yöntemlerinin aktarıldığı bir derstir

Dersin İçeriği
1 Doğal Boya ve boyanma nedir. Kaç çeşit doğal boya kaynağı vardır? Bitki ve hayvanlardan elde edilen boyar madde örnekleri, kullanım yerleri ve. metodları.
2 Bitki kaynaklı renk maddeleri ve özelliklerine göre sınıflandırılmaları.
3 Hücre kısımları ve kimyasal özelliklerine göre boyanma özellikleri.
4 Kimyasal yapılarına göre boya molekülleri ve boya molekülleri ile verebilecekleri reaksiyonlar.
5 Işık mikroskobunda görülebilen boyama. Floresans, biyoluminesans, fosforesans.
6 Boyar madde eldesi, boya çözeltisi (banyo) hazırlanması,
7 Mordanlama. Bilinen mordan maddeleri ve boyama işleminde oynadıkları roller.
8 Tıbbi biyolojide kullanılan boyalar ve boyama tekniklerinin prensipleri (Örnekler: Giemsa, gümüş, ethidyum bromid, hoechsth, albert, çeşitli floresan v.d.) I
9 Tıbbi biyolojide kullanılan boyalar ve boyama tekniklerinin prensipleri (Örnekler: Giemsa, gümüş, ethidyum bromid, hoechsth, albert, çeşitli floresan v.d.green floresan protein) II
10 Başka alanlarda kullanılan yöntemlerden esinlenerek hücrede belirli yapıların boyanması.
11 Yeni boyama teknikleri geliştirmeye çalışırken, kaynak bitki seçiminden boyanmış preparatın saklanmasına kadarki süreçte nelere dikkat edilmeli?
12 Anabilim dalımızda daha önce yapılan ve yayınlanan çalışmalar (İki örnek sunulacaktır).
13 Halen yaptığımız denemeler hakkında. Doğal kaynaklı boyama çalışmalarında beklentiler, avantaj ve dezavantajlar nelerdir?
14 Genel tartışma, öğrenci katkıları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, çevremizdeki doğal materyalin bilimsel amaçla, sağlık bilimleri alanında kullanılabileceğini öğrenmiş olacaklardır.
2 Derste verilen örnekler ışığında, konuyla ilgili yeni projeler tasarlama hevesleri gelişecektir.
3 DOLDURULACAK
4 DOLDURULACAK
5 DOLDURULACAK
6 DOLDURULACAK
7 DOLDURULACAK
8 DOLDURULACAK
9 DOLDURULACAK
10 DOLDURULACAK

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 10 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 15
Yarıyıl içi toplam   15
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   45
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   55
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DOLDURULACAK
Yardımcı Kaynaklar DOLDURULACAK

Ders İle İlgili Dosyalar