Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ FELSEFESİ TARİHİ 1 Birinci Düzey FEL 101 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVREN ERMAN RUTLİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilere İlkçağ Felsefe tarihi ile ilgili gerekli kavramsal ve kuramsal formasyonu kazandıracak nitelikte bilgilerle donatmak.
Dersin Tanımı İlkçağ felsefesinin gerek filozof gerekse düşünce bazında detaylı bir biçimde incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Öğrencilere dersin genel tanıtımının yapılması ve ders boyunca işlenecek plan ile beklentilerin anlatılması
2 Eski uygarlıklarda Hint ve Çin düşüncesinin genel özellikleri
3 Eski Hint felsefesi
4 Eski Çin felsefesi
5 Eski Yunan felsefesinin temel özellikleri ve genel felsefe tarihi açısından önemi
6 Thales ve Milet Okulu filozofları
7 Pythagoras ve Pythagoras Okulu
8 Ara Sınav
9 Ksenophanes
10 Oluş Problemi: Herakleitos -Parmenides tartışması
11 Elea'lı Zenon ve paradoksları
12 Empedokles ve Anaksagoras
13 Demokritos ve Atomculuğu
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antikçağda üzerinde durulan temel felsefe problemlerini, bu problemlere antikçağ filozoflarının çözümlerini bilir.
2 Dönemin filozoflarının görüşleri arasında doğru bağlantılar kurabilir.
3 Filozofların görüşlerini değerlendirebilir
4 Antikçağın temel problemlerini ve çözümlerini günümüze uyarlayabilir
5 Çevresindekilere dönemin temel problemlerini, onlara dönem filozoflarınca önerilen çözümleri, bu çözümler arasındaki bağlantıları anlatabilir.
6 Felsefenin ortaya çıkış koşullarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
7 Günümüzdeki kimi felsefe sorununun köklerinin pre-sokratik filozoflarda olduğunu görebilir.
8 Felsefe dilinin nasıl oluştuğuna ilişkin bir fikir edinebilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4 Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5 Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6 Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7 Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8 Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9 Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10 Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11 Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19 Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci - İlkçağ Felsefe Tarihi-
Yardımcı Kaynaklar Walter Kranz -Antik Felsefe- Ahmet Arslan - İlkçağ Felsefe Tarihi 1-2-3-4-5 W. Capelle, Sokratesten Önce Felsefe Platon - Sokrates'in Savunması

Ders İle İlgili Dosyalar