Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRESEL TOKSİKOLOJİ VE RİSK DEĞERLENDİRMESİ İkinci Düzey ÇM 256 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Merve TEMİZYÜREK ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Çevre mühendisliği açısından önemli toksik maddeleri hakkında genel bilgi edinilmesi, toksikoloji ve genel kavramları hakkında bilgi sahibi olma, çevresel risk değerlendirmesi yapılması ve bu konudaki çalışmalar hakkında fikir sahibi olma
Dersin Tanımı Çevrede toksik etki yapan bileşenlerin tanınması ve risklerinin değerlendirilmesine yönelik ders.

Dersin İçeriği
1 TOKSİSKOLOJİ İLE GENEL TANIMLAR VE KAVRAMLAR
2 TOKSİSKOLOJİ İLE GENEL TANIMLAR VE KAVRAMLAR
3 TOKSİSKOLOJİ İLE GENEL TANIMLAR VE KAVRAMLAR
4 ÇEVRESEL TOKSİK KİRLETİCİLER
5 AĞIR METALLERİN TOKSİK ETKİLERİ
6 ATIK YAĞLARIN TOKSİK ETKİLERİ
7 RADYASYON VE TOKSİKOLOJİ
8 PESTİSİTLER VE TOKSİK ETKİLERİ
9 MİKROKİRLETİCİLER VE TOKSİK ETKİLERİ
10 MİKROKİRLETİCİLER VE TOKSİK ETKİLERİ
11 RİSK DEĞERLENDİRME
12 ÇEŞİTLİ ÜLKELERDEN RİSK DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİ
13 ÇEŞİTLİ PAKET PROGRAMLAR İLE TOKSİK MADDELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
14 ÇEŞİTLİ PAKET PROGRAMLAR İLE TOKSİK MADDELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toksik madde kavramı çevresel toksik maddeler ve risk değerlendirilmesinin kavranması
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders İle İlgili Dosyalar