Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK II İkinci Düzey MAT 112 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN MUCUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Matematiğin temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, ileriki eğitimlerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazanmalarına ve bunları kendi sahalarında kullanmalarına yardımcı olmak.
Dersin Tanımı Kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri, belirsiz integraller, belirli integraller, belirli integral yardımıyla alan, hacim ve yay uzunluğu hesapları, diziler ve seriler, matrisler, lineer denklem sistemlerinin çözümü

Dersin İçeriği
1 Kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri
2 Değişken değiştirme ve kısmi entegrasyon yöntemleri ile belirsiz integral hesabı
3 Trigonometrik ifadeler içeren belirsiz entegrallerin hesabı
4 Rasyonel fonksiyonların belirsiz entegralleri
5 Özel dönüşümler ile hesap edilen belirsiz entegraller ve Binom entegralleri
6 Belirli Riemann entegralleri ve örnekler
7 Belirli integral yardımı ile limit ve fonksiyonun ortalama değeri hesabı
8 ARA SINAV
9 Belirli integral kullanarak alan ve hacim hesapları
10 Belirli integral ile yay uzunluğu hesabı
11 Genelleştirilmiş entegraller
12 Diziler ve seriler
13 Serilerin yakınsaklık kriterleri
14 Matrisler, determinantlar ve lineer denklem sistemleri
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diferansiyeli ve bazı kullanımlarını kavramak.
2 Belirsiz integralleri öğrenmek
3 Trigonometrik integralleri öğrenmek
4 Belirli integral ile yapılan hesaplamaları öğrenmek
5 Kutupsal koordinatlarda yapılan bazı işlemleri anlamak
6 Diziler ve seriler kavramlarını öğrenmek
7 Seri açılımları ve uygulamalarını öğrenmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Aşağıdaki kitaplar tavsiye edilir. • Temel ve Genel Matematik, H. Hacısalihoğlu, M. Balcı, F. Gökdal, Ankara (1988) • Analize Giriş, Seyfettin Aydın, Cilt I ve II, Beta Basım Yayın, İstanbul (1994). • Matematik Analiz, Cilt 1, Mustafa BALCI, Ertem Basım Yayın, Ankara (1997)

Ders İle İlgili Dosyalar