Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ BİYOMATERYALLER VE BİYOMEKANİK Üçüncü Düzey BMM 612 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Ö.Burak İSTANBULLU
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta, Laboratuarda, Hastane ve uygulama ortamlarında
Dersin Amacı Medikal amaçlı kullanılan biyomalzemelerin, medanik davranış ve özelliklerini ileri seviyede tanıyıp incelemek.
Dersin Tanımı : Biyomateryalin tanımı, Biyomekaniğin çalışma alanları, Biyomateryalin çalışma alanları, Materyallerin yapısı ve özellikleri. Metaller. Polimerler. Seramikler. Kompozitler. Doğal, emilen (absorb olabilen) ve diğer malzemeler, bunların biyolojik dokularda kullanımı, değişik dokulardaki kullanımı. Deri, çene implantları, tüm eklem cerrahisi, diş hekimliğindeki uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Biyomalzemelerin tanımı
2 Biyomekaniğin çalışma alanları
3 Biyomekanik problem örnekleri
4 Biyomekanik problemlerin çözüm yöntemleri
5 Biyomalzemelerin çalışma alanları
6 Biyomalzemelerin yapısı ve özellikleri
7 Metal biyomalzemelerin özellikleri ve biyomekanik davranışı
8 Polimerlerin özellikleri ve biyomekanik davranışları
9 Seramiklerin özellikleri ve biyomekanik davranışları
10 Kompozitlerin özellikleri ve biyomekanik davranışları
11 Doğal malzemelerin özellikleri ve biyomekanik davranışları
12 Emilen (absorb olabilen) ve diğer malzemelerin özellikleri ve biyomekanik davranışları
13 Malzemelerin biyolojik dokularda kullanımı
14 Deri, çene implantları, tüm eklem cerrahisi, diş hekimliğindeki uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
2 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
3 Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
4 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
6 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 2 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı *Biomaterials, An Introduction, Joon PARK R.S.Lakes, Springer *Biyomedikal Mühendisliğin Temelleri, Bölüm: 4: BİYOMEKANİK, Gülşen AKDOĞAN, Mustafa Kerem ÜN, Çetin CANPOLAT, Sayfa: 97-149 * BIOMECHANICS Principles and Applications, Donald R. PETERSON, Joseph D. BRONZİNO
Yardımcı Kaynaklar * Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Materials Science and Engineering, William D. CALLISTER

Ders İle İlgili Dosyalar